مدیرعامل شرکت فولاد پخش اهواز:

لزوم اولویت دادن به تولیدکنندگان خوزستانی و حمایت از شرکت های بومی

۱۳۹۶/۰۳/۱۲ - ۲۳:۵۴:۰۵
کد خبر: ۵۶۷۴۱۲
لزوم اولویت دادن به تولیدکنندگان خوزستانی و حمایت از شرکت های بومی
مدیرعامل شرکت فولاد پخش اهواز گفت: باید از تولید داخل و شرکت های استانی حمایت شود و در شرایط مساوی اولویت به ما خوزستانی ها داده شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، پیمان قلی زاده دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی و مدیرعامل شرکت فولاد پخش اهواز در گفتگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: انتظار ما این است که در شرایط مساوی و قیمت مساوی نسبت به شرکتهای خارج از استان اولویت داشته باشیم زیرا با توجه به  شرایط سخت آب و هوایی که در  خوزستان وجود دارد برای فرزندان استان خوزستان اشتغال ایجاد می کنیم. چشم امید تولیدکنندگان خوزستانی به حمایت استاندار است از این رو انتظار ما از استاندار خوزستان این است که برای رفع موانع و مشکلات یاد شده و حمایت از صنایع استان اقدام کند.

وی افزود: شرکت فولاد پخش اهواز یک شرکت تولید کننده قطعات صنعتی با سرمایه حدود ۳۵ میلیارد ریال است که نیاز شرکت های نفتی، حفاری، پتروشیمی و فولادی را تامین می کند. هم اکنون 15 نفر نیروی متخصص به طور مستقیم در آن اشتغال دارند که از این طریق اقتصاد حدود ۵۰ نفر به صورت مستقیم را تامین می کند.

مدیرعامل شرکت پخش فولاد اهواز بیان کرد: امکانات و فضای تاسیساتی شرکت ما پتانسیل اشتغال ۴۰ نفر را دارد اما متاسفانه در شرایط موجود ما با یک چهارم ظرفیت در آن کار می کنیم و با توجه به این پتانسیل بالا، به دلیل وجود این مشکلات و موانع امکان شکوفایی ظرفیت ها را نداشته ایم.

قلی زاده عنوان کرد: ما برخی قطعات صنعتی و حساس را برای اولین بار در کشور تولید کردیم و این قطعات در شرکت های نفت و فولاد و حفاری آزموده شده و جواب داده اند . نقش ما مانند یک  سرباز اقتصاد مقاوتی و تولید اشتغال است به گونه ای که توانسته ایم با تامین قطعات مورد نیاز صنایع کشور، سالیانه حدود ده میلیارد تومان صرفه جویی ارزی برای کشور داشته ایم.

مدرس دانشگاه پیام نور اهواز تصریح کرد: ما با ایجاد اشتغال برای هر یک نفر توانستیم بار بزرگی از دوش دولت برداریم که متاسفانه از شرکت هایی نظیر ما حمایت کافی نمی شود.

مدیرعامل شرکت فولاد پخش اهواز گفت: متاسفانه در برخی مقاطع و حوزه ها اجرای فرمان مقام معظم رهبری و شعار اقتصاد مقاومتی در حد حرف باقی مانده و اساسی ترین مورد این است که سرمایه گذاری برای تولید و اشتغال مطلوبیت ندارد و در عوض می توان پول را در بانک گذاشت و سود گرفت. وقتی هم که ما از مشکلات و راه حل ها حرف می زنیم برخی به تمسخر می گویند بهتر است تعطیل شود.

قلی زاده اظهار کرد: ما به واسطه ایجاد اشتغال و پیشنهادهای بسیار خوب برای اجاره محل به شرکت های چینی راضی به تعطیلی و بیکاری کارگران نشدیم و تلاش کردیم به جای منفعت زیاد مدیریت شرکت، منافع حداقلی را در کنار کارگران داشته باشیم. هرچند که اگر این شرایط ادامه یابد مجبور خواهیم شد تعدیل نیرو و تعطیلی را داشته باشیم.

مدرس دانشگاه پیام نور اهواز ادامه داد: اگر تعطیل کنیم تبعات مستقیم آن، افزایش نرخ بیکاری و افزایش جرم خواهد بود و متأسفانه برخی از همکاران ما با توجه به سختی شرایط اقتصادیشان این کار را کرده اند و پول خود را در بانک ها سرمایه گذاری کرده اند.

مدیرعامل شرکت فولاد پخش اهواز اظهار کرد: بانک ها از تولید کننده ها حمایت نمی کنند و بهره های بانکی نیز برای واحد های تولیدی به صرفه نیست. متاسفانه واسطه ها و دلال ها بیشتر از  صنعتگران و تولیدکنندگان توسط برخی بانک ها حمایت می شوند.

قلی زاده تأکید کرد: متاسفانه نیروهای فنی در استان کم است چرا که از یک سوی آموزش تخصصی لازم وجود ندارد و از یک سو نیروهای فنی به استان های دیگر مهاجرت می کنند تا از حقوق و مزایای و شرایط اب و هوایی بهتر برخوردار شوند. همچنین برق واحدهای صنعتی به طور مدام قطع است و بیشتر بدون برق هستیم حتی در زمان های معمول که برق اهواز وصل است ما با مشکل قطع برق داشته و کارکنان ما نیز بیکار هستند ما در سال ۸۸ حدود ۳۸ میلیون تومان با هزینه شخصی ترانس برق گذاشتیم و حتی از این ترانس شخصی ما به همسایه نیز برق داده شد.

وی ادامه داد: مسئولان و شرکت های بزرگ خوزستان، به تولیدکنندگان بخش خصوصی توجه کرده و تعادل را برقرار کنند. باید از تولید داخل و شرکت های استانی حمایت شود و در شرایط مساوی اولویت به ما خوزستانی ها داده شود.

مدیرعامل شرکت فولاد پخش اهواز و مدرس دانشگاه پیام نور اهواز تصریح کرد: بخش خصوصی از سوی ارگان های دولتی و بانک ها و بیمه تحت فشار هستند و در صورت دیرکرد بیمه جریمه می شوند، ما تولید کنندگان خوزستانی حمایت خاصی نمی خواهیم فقط چوب لای چرخمان نگذارید . ما در پیک ساعت کاری به جای افزایش راندمان درگیر مسائل حاشیه ای بوده و ارگان های دولتی برخی شرایط را به ما تحمیل می کنند. پروسه مالیات بر ارزش افزوده ما را زمین‌گیر کرده ما و برخی دیگر شرکت های تولیدی صنعتی در بروکراسی اداری گیر افتاده و توسط ادارات دولتی هیچگونه همکاری با ما نمی شود.

قلی زاده عنوان کرد: بازگشت سرمایه ما نیز بسیار دیر اتفاق می افتد اما مجبوریم بلافاصله از امضای قرارداد و تحویل محصول مالیات بر ارزش افزوده آن را بپردازیم. در حالی که هر دو طرف در بحث مالیات بر ارزش افزوده و کارفرما دولتی هستند اما همکاری لازم اتفاق نمی افتد.

مدرس دانشگاه پیام نور اهواز با اشاره به برخی از مشکلات در استان خوزستان افزود: ما در حیطه قطعات نفت و حفاری، فولاد و پتروشمی شناخته شده هستیم و قطعات ما در شرکت های بزرگی کار شده است اما همکاری لازم با ما صورت نمی گیرد و در بسیاری از مناقصات و مزایده ها دعوت نمی شویم.

وی گفت: استان های دیگر نسبت به تولید داخل استانشان تعصب دارند و از همین رو حتی حاضر نیستند ما را در وندور لیست خود قرار دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز