معاون عمرانی استانداری خوزستان:

ساخت باغ موزه دفاع مقدس اهواز پس از تامین اعتبار مورد نیاز شروع می شود

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۱۲:۴۵:۳۰
کد خبر: ۵۷۰۸۵۱
ساخت باغ موزه دفاع مقدس اهواز پس از تامین اعتبار مورد نیاز شروع می شود
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: پیگیری ها در خصوص اعتبار مورد نیاز ساخت باغ موزه دفاع مقدس اهواز در حال انجام است و پس از تکمیل طرح های مطالعاتی عملیات اجرایی آن را شروع می کنیم.

فرامند هاشمی زاده در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اینکه اهواز به عنوان مرکز دفاع مقدس باید دارای یک باغ موزه دفاع مقدس شایسته و در خور شان باشد، بیان کرد: با وجود اینکه تاکنون تعلل فراوانی در خصوص ساخت باغ موزه در اهواز صورت گرفته ولی به زودی شاهد ساخت یک باغ موزه در یکی از نقاط شهر اهواز خواهیم بود.

وی ادامه داد: کار این باغ موزه با اختصاص زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در اراضی پارک شهروند در سال ۹۳ آغاز شد و فاز اول طرح مطالعاتی آن نیز به اتمام رسید و خوشبختانه فاز دوم مطالعاتی این طرح نیز طی روزهای آینده تکمیل می شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد: پیگیری ها در خصوص اعتبار مورد نیاز این طرح در حال انجام است و پس از تکمیل طرح های مطالعاتی عملیات اجرایی آن را شروع می کنیم.

هاشمی زاده همچنین به لزوم ساماندهی یادمان های دفاع مقدس در خوزستان اشاره و بیان کرد: شرایط ویژه استان در این خصوص با وجود ۲۲ یادمان موجود در مناطق عملیاتی، یک فرصت برای القای فرهنگ دفاع مقدس به جوانانی است که هرساله در قالب کاروان های راهیان نور به این استان سفر می کنند و از نزدیک شاهد حماسه های خلق شده شهیدان هشت سال جنگی تحمیلی هستند.

وی تاکید کرد: برای تدوین برنامه ساخت و توسعه یادمان ها باید اقدام شود و اکنون نیز ۲۲ یادمان در سطح استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۴ یادمان به عنوان اولویت توسعه در نظر گرفته شده که ظرف مدت سه سال طرح جامع تیه و برای یادمانهای مذکور به ترتیب اولویت اجرا و ساماندهی انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز