شماره جدید مجله «سیاه مشق» در ۱۶۰ صفحه منتشر شد

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۱۵:۲۸:۱۱
کد خبر: ۵۷۱۵۸۷
شماره جدید مجله «سیاه مشق» در ۱۶۰ صفحه منتشر شد
شماره جدید مجله سیاه مشق در 160 صفحه با تاخیر منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، در این شماره که با اندکی تاخیر به چاپ رسیده، آثار نویسندگان و مترجمین عمدتا خوزستانی به همراه پرونده ادبی ابوتراب خسروی و طرح جلدی از همین نویسنده به چشم می خورد.

این مجلد که شماره های پنج و 6 مجله را شامل می شود با یادداشتی از سیروس ممبینی سردبیر این نشریه پیرامون مشکلات و مصائب ژورنالیسم ادبی آغاز می شود و در ادامه بخش های مختلف آن، مطالب زیر را می خوانیم.

در بخش ادبیات ایران به دبیری غلامرضا رضایی، داستان هایی از قاضی ربیحاوی، ابوتراب خسروی، فرهاد کشوری، شادی خوشکار و عماد شوشتری، همچنین اشعاری از یارمحمد اسد پور، حیاتقلی فرخ منش، ثریا داوودی حموله، سعید اسکندری، نینا زرندی، محمد جانبازان، رضا قنبری و منصور مرید را می خوانیم.

بخش ادبیات جهان به دبیری دکتر محمد حیاتی شامل خاطره ها و نامه هایی از ویلیام فاکتر (ترجمه صفدر تقی زاده ) و داستان هایی از یوردان یوفکف ( ترجمه قاسم صنعوی )، ترومن کاپوتی ( ترجمه روزبه استیفانی )، دیوید فاستر والاس ( ترجمه معین فرخی )، جونو دیاز ( ترجمه امیر حامد دولت آبادی فراهانی )، ویرجینیا وولف ( ترجمه متین کریمی ) و چند شعر از یوهان ولفگانگ گوته ( ترجمه علی عبداللهی ) و امیلی دیکنسون ( ترجمه علی بهروزی ) است.

«سفر به باغهای رمشگ» عنوان پرونده ادبی ابوتراب خسروی است که آرش آذر پناه، ابراهیم محبی و رضا نکویی هر کدام از زاویه ای به بررسی آثار و اندیشه های این نویسنده پرداخته و بهروز ناصری در گفتگویی با خسروی زوایای پنهان بیشتری از آرا این نویسنده موفق را بر روی مخاطبین گشوده است. در بخش گفتگوی این شماره که به پرسشگری بهروز ناصری انجام شده است، حفیظ اله ممبینی شاعر و نویسنده خوزستانی به بیان خاطراتی از دوران همکاری خود با شاملو پرداخته است.

چهار مقاله بداهه سازی برای تغییر ( بهزاد قادری و مهسان حسینی ) ایدئولوژی، تک گویی و اقتدار گرایی ( مجتبی گلستانی )، یادداشت هایی از بخش علاج ناپذیران ( ترجمه غلامرضا صراف ) و خدمت و خیانت روایت ها ( محمد کشاورز )، بخش مقالات و همچنین عناوین نقد فرمالیستی داستان کوتاه «مرثیه ای برای ژاله و قاتلش» از ابو تراب خسروی ( نوشته محمدرضا ایوبی ) و اعتراض سنجاقک ( علی عبدی ) بخش نقد این مجله را شامل می شوند.

در بخش میراث نامه منتشر نشده ای از محمدعلی جمالزاده به علی دهباشی، بند میزان ( علی یار زارعی )، تصویرهای ترک خورده ( غلامرضا بهنیا ) و آبادان شهر خاطره ها ( هارون شیایایی ) را شاهد هستیم .

برداشت آزاد، عنوان بخش انتهایی مجله است که ضمن معرفی چند عنوان کتاب، یادداشت هایی آزاد از هاشم حسینی، محمد رضا مقدسیان و یک نمایشنامه از فیض شریفی آنرا تشکیل می دهد.

گفتنی است این شماره از ماهنامه سیاه مشق همچون گذشته به همت غلامرضا رضایی ( دبیر ادبیات ایران ) محمد حیاتی ( دبیر ادبیات جهان )، مجتبا نریمان ( بخش میراث ) و کوشش بهروز ناصری، محمد شریفی و سردبیری سیروس ممبینی ، در 160 صفحه و قیمت 7000 تومان روانه بازار نشر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز