مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان:

حل مشکل زمین کتابخانه ها در خوزستان ؛ اهواز را جزو برترین های کشور می کند

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۱۲:۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۷۸۱۸۴
حل مشکل زمین کتابخانه ها در خوزستان ؛ اهواز را جزو برترین های کشور می کند
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: در صورتی که مشکل زمین برای احداث کتابخانه در خوزستان حل شود شهر اهواز تا سال 97 جزو برترین های کشور در این حوزه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر در جلسه شورای کتابخانه های عمومی عنوان کرد: در طول یک سال گذشته اتفاقات مبارکی در حوزه کتاب و کتابخوانی رخ داده و در کل سالی پربار از لحاظ فرهنگی داشتیم که از آن جمله می توان به برگزاری بیش از سه هزار برنامه فرهنگی، نشست های کتابخوانان، فعالیت های نمایشگاهی، بخش کودک، کنگره های شعر شهدای مدافعان حرم و اولین جشنواره کتابخوان رضوی در سطح استان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در سال 95 در بحث میزان ورودی وصولی ها با بهبود روبرو بودیم و در شهرستان ها برای انجام فعالیت های فرهنگی دست همکاران ما از این لحاظ پر بود که این امر با عنایت استاندار خوزستان و تاکیدات وی به شهرداران حاصل شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان اینکه کتابخانه های در حال تعمیر از سیستم مدار فعالیت کتابخانه های عمومی خارج می شوند، بیان کرد: از تعداد 216 کتابخانه استان، 212 کتابخانه فعال داریم. هدف ما این است که تا پایان سال جاری تعداد کتابخانه ها را به 225 کتابخانه برسانیم که این امر یک وضعیت مطلوب به حساب می آید و امسال این هدف را به اتمام رسانده و عملی می کنیم.

حجت الاسلام سپهر اظهار کرد: شرایط زیربنایی کتابخانه های استان در سال جاری 111 هزار و 605 متر است. تعداد 552 هزار و 745 عضو در کتابخانه ها داریم که این آمار نسبت به سال گذشته آمار بهتری است و طبق این آمار مشاهده می کنیم با توجه به افت عضو در سطح کشور و جهان، در خوزستان با افزایش روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی اهواز آمادگی برگزاری جشن 100 هزار جلد کتابی را دارد، افزود: سه میلیون و 457 هزار و 861 جلد منابع در کتابخانه های عمومی وجود دارد. در سال 94 تعداد اعضای کتابخانه ها 82 هزار عضو بود که این تعداد در سال گذشته به 95 هزار نفر رسید. همچنین در سال 94 حدود هشت میلیون کتاب امانت داده شد که در سال گذشته این میزان به حدود 9 میلیون ارتقا پیدا کرد. در میزان تراکنش در کتابخانه ها نیز با رشد 11 درصدی روبرو بوده ایم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان اینکه در بیش از 28 کتابخانه جلسات خوبی در بخش کودک برگزار می شود،  گفت: شرایط ایده آلی از لحاظ منابع حوزه کودک نداریم و اگر این بخش تقویت شود با شرایط بهتری روبرو خواهیم شد.

حجت الاسلام با اشاره به اینکه کتابخانه های رامشیر و علامه طباطبایی بهبهان جزو کتابخانه های خوب کشور به حساب می آیند، اظهار کرد: کتابخانه های علامه طباطبایی بهبهان، شوش، آغاجاری، اندیمشک، ماهشهر، دزفول، گتوند و شادگان کتابخانه های برتر در بخش امانت کتاب هستند.

وی به طلب بیش از 30 میلیارد تومانی این اداره از شهرداری ها اشاره کرد و افزود: چنانچه بتوانیم این طلب ها را وصول کنیم تحول عظیمی را ایجاد خواهیم کرد. 6 پروژه در اهواز در حال افتتاح هستند که نزدیک به دو هزار متر به مساحت کتابخانه های عمومی می افزایند و در صورتی که مشکل زمین در خوزستان حل شود شهر اهواز تا سال 97 جزو برترین های کشور در این حوزه خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز