استاندار خوزستان:

برای ساماندهی سردهنه های انهار باید از نظام نوبتی استفاده کرد

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۱۹:۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۷۸۳۸۱
برای ساماندهی سردهنه های انهار باید از نظام نوبتی استفاده کرد
استاندار خوزستان گفت: برای ساماندهی سردهنه های انهار باید با نظم بندی، سهمیه بندی صورت بگیرد و کشاورزان بالادستی هم با قانع بودن نسبت به سهم خود از نظام نوبتی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در جلسه آب شرب و کشاورزی بخش مرکزی اهواز عنوان کرد: در بازدیدی که از روستاهای مختلف شهر اهواز از جمله الهایی، قلعه سحر، مراونه و الباجی انجام دادیم، در مسیر حرکت به سمت شوش برای کشاورزی در مسیرهای بالادست، آب به وفور وجود داشت ولی در انتهای مسیر، آبی برای کشاورزان باقی نمی ماند که با همین مسئله در حوزه زهره و مارون هم مواجه هستیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: یکی از مشکلات این مناطق مشکل آب شرب است، به عنوان مثال پیرمردی که ساکن یکی از مناطق بود آبی برای استحمام در اختیار نداشت و این ما را موظف می کند که تا جایی که امکان دارد حداقل ها را برای مردم تامین کرده و در این راستا کلیه دستگاه های مربوطه باید با هم هماهنگ باشند.

شریعتی بیان کرد: باید در تمام امور عدالت را برقرار کرد، حاکمیت ملی و مرکزی به این معنا است که همه فرزندان به یک چشم دیده شوند و ما هم وظیفه داریم که به همه مردم استان با یک دید نگاه کرده و مسئولان و مدیران مربوطه هم باید از حقوق و منافع مردم دفاع کنند.

وی با بیان اینکه از یک و نیم میلیارد اعتبار ساماندهی سردهنه های انهار، مقدار 500 میلیون تومان را از استانداری تامین می کنیم، تصریح کرد: تا یکی دو سال آینده مشکل کشور، مشکل آب خواهد بود که باید برای آن مدیریت لازم را انجام داد. برای ساماندهی سردهنه های انهار چنانچه یک و نیم میلیارد هزینه لازم است و مشکل حل می شود نباید دریغ کرد تا آب به عدالت بین مردم توزیع شود. همچنین باید با نظم بندی، سهمیه بندی صورت بگیرد و کشاورزان بالادستی هم با قانع بودن نسبت به سهم خود از نظام نوبتی استفاده کنند. در این راستا معاون عمرانی باید جلسه ای را با سازمان های جهاد کشاورزی، آب و برق، بخشداران شاوور و مرکزی اهواز، آبفا و فرمانداران برگزار کرده و سهمیه بندی لازم را انجام دهد و به کشاورزان ابلاغ شود و کسانی هم که با سهمیه بندی مخالفت می کنند نیز باید به دادستانی معرفی شوند و با آنها برخورد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز