فهرمانده مرزبانی خوزستان:

برای نگهداری کالاهای قاچاق کشف شده در مرز با مشکل مواجه هستیم

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۱۵:۲۷:۱۵
کد خبر: ۵۸۰۹۷۴
برای نگهداری کالاهای قاچاق کشف شده در مرز با مشکل مواجه هستیم
فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: از زمان کشف تا زمان تعیین تکلیف پرونده کالاهای کشف شده در بحث انتقال با مشکلاتی برای نگهداری این کالاها مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سردار عبدالله نظرپور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی، مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، مثلا کمبود امکانات یا نیروها باعث به وجود آمدن بعضی ناهماهنگی های بین بخشی می شود و یا اشکالاتی که در برخی قوانین و مقررات وجود دارد، برخی مشکلات را درامر مبارزه به وجود می آورد.

وی ادامه داد: از زمان کشف تا زمان تعیین تکلیف در خصوص پرونده کالاهای کشف شده در بحث انتقال با مشکلاتی برای نگهداری این کالاها مواجه هستیم. در مرز کالاهای قاچاق توقیفی را که بدون صاحب هستند را به ستاد اجرایی فرمان امام تحویل می دهیم و برخی دیگر را نیز باید به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل بدهیم که این سازمان در شهرهای مرزی انبار ندارد.

فرمانده مرزبانی خوزستان بیان کرد: نبود انبار موجب می شود که کالاهای فوق بر روی دست مرزبانی بماند و برای ما ایجاد مشکل کند که امیدواریم با ارائه پیشنهاداتی مبنی بر ساخت انبار این مشکلات رفع شود.

سردار نظرپور اظهار کرد: در بحث تجهیزات و امکانات حوزه مرزی و شناوری کمک های خوبی صورت گرفته و در حوزه مقابله مشکل خاصی نداریم فقط در حوزه رسیدگی به پرونده ها و نگهداری کالاهای کشف شده مشکلاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه حق الکشف کالاها قانون دارد، افزود: طبق قانون مشخص شده است که چه کالاهایی حق الکشف دارند و متولیان امر پیگیر این مساله هستند و در رابطه با پرداخت با تاخیر این حق، درخواست تسریع آن را کرده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز