مدیرعامل صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

موارد استعلام برای دریافت مجوز سرمایه گذاری در خوزستان بسیار بالاتر از دیگر استان ها است

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۱۵:۰۴:۱۵
کد خبر: ۵۸۹۹۰۳
موارد استعلام برای دریافت مجوز سرمایه گذاری در خوزستان بسیار بالاتر از دیگر استان ها است
مدیرعامل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در استان خوزستان برای دریافت مجوز سرمایه گذاری در بخش های مختلف باید 21 استعلام را انجام دهیم در حالی که در استان فارس 12 مورد است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، نورالله حسن زاده در جلسه شورای اشتغال خوزستان عنوان کرد: در استان خوزستان برای دریافت مجوز سرمایه گذاری در بخش های مختلف باید 21 استعلام را انجام دهیم در حالی که در استان فارس 12 مورد است.

وی ادامه داد: در سامانه رصد، واحدهای در حال اجرا که کار خود را انجام می دهند عمدتا به ثبت نمی رسد؛ واحدهایی که به بهره برداری رسیده و کار را شروع کرده اند در سامانه ثبت می شوند. اشتغالزایی از سال 88 تا سال 91 در صنعت نزول داشته و از سال 92 مجددا روند افزایشی در استان پیدا کرده است.

مدیرعامل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: یکی از مشکلات عدم اجرای قانون است.  قطع آب، برق، گاز و تلفن در شهرک های صنعتی همانگونه که در ماده 25 بهبود کسب و کار قید شده نباید در واحدهای صنعتی و کشاورزی اتفاق بیفتد.

 

وی افزود: 70 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد. طرح های مهم در دست اجرا در استان خوزستان 10 مورد هستند که کاغذ سبز، پتروشیمی مسجدسلیمان و فولاد شادگان از جمله این موارد هستند.

حسن زاده اظهار کرد: تکمیل زنجیره نیشکر و توسعه صنایع پایین دستی، تکمیل زنجیره فولاد در استان، ارتقای جایگاه تولیدات صنفی و تجارت کالا، تکمیل زنجیره پتروشیمی، توسعه صنایع قطعه سازی، توجه و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و نگاه ویژه به سایر بخش ها از جمله برنامه های راهبردی و ارائه راهکار جهت اشتغالزایی در استان هستند.

وی افزود: تکمیل زنجیره صنایع نیشکر را با تقویت صنایع پایین دستی که از باگاس و ملاس نسبت به تولید محصولات مختلف از جمله الکل طبی و سختی، خمیر مایه، اسید آمینه اقدام کنند. برای تکمیل زنجیره صنایع دستی نیز توانمندسازی واحدهای موجود از طریق اعطای تسهیلات با امتیاز ویژه، ارتقای توان علمی، تحقیق و توسعه در واحدهای موجود و ارتقای زیرساخت ها از جمله راهکارهایی هستند که ما اعلام کرده ایم.

 مدیرعامل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در صنایع قطعه سازی نیز توجه ویژه و تأکید بر خرید داخل، توانمندسازی علمی و مالی قطعه سازان موجود، اجرایی شدن منطقه ویزه فناوری انرژی استان، ارتقای جایگاه انجمن سازندگان تجهیزات نفت و پتروشیمی در سطح ملی را پیشنهاد می کنیم.

حسن زاده بیان کرد: توجه و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی یکی دیگر از برنامه ها است که برای اجرایی شدن آن راهکارهایی را برای ساخت کارخانه های مختلف در حوزه غلات، خرما، چغندرقند، صیفی جات و سبزیجات و درختان صنعتی ارائه کرده ایم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز