معاون فرماندار شادگان خبر داد:

تشکیل کمیته حفاظت از منابع آب در شهرستان شادگان

۱۳۹۶/۰۵/۰۶ - ۲۱:۰۰:۲۶
کد خبر: ۵۹۲۱۸۷
تشکیل کمیته حفاظت از منابع آب در شهرستان شادگان
معاون فرماندار شادگان گفت: به منظور تامین و توزیع عادلانه آب مورد نیاز نخیلات شادگان کمیته حفاظت از منابع آب در شهرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار برنا از شادگان؛ نعمت الله آلبوغبیش در جلسه کمیته حفاظت از منابع آب شهرستان بر ضرورت تامین و توزیع عادلانه آب نخیلات شادگان تاکید و اظهار کرد: کمیته حفاظت از منابع آب شهرستان در راستای تامین آب مورد نیاز کلیه نخیلات شادگان تشکیل شده است.

معاون فرماندار شادگان با اشاره به تاریخچه تشکیل شورای حفاظت از منابع آب در استان و کشور و ضرورت تغییر شیوه آبیاری از غرقابی به قطره ای ، بر لزوم تامین آب نخیلات شادگان تاکید و رساندن آب به انتهای نهر خروسی و روستاهای پایین دست را خواستار شد.

وی به ممنوعیت کشت های تابستانه در حوزه مارون نیز اشاره و یادآور شد: آب رها سازی شده از سد مارون صرفا برای آبیاری نخیلات شادگان در نظر گرفته شده و همه ما مکلفیم حداکثر تمهیدات لازم برای آبیاری نخیلات انتهای حوزه جراحی را انجام دهیم.

آلبوغبیش در ادامه بر لزوم بستن انتخاب انهار فرعی به منظور نگهداری هرچه بیشتر آب در حوزه نخیلات  و جلوگیری از برداشت غیر مجاز در ابتدای ورودی رودخانه جراحی به شادگان و جمع آوری حوضچه‌های پرورش ماهی غیر مجاز باتوجه به کمبود شدید آب بویژه در شهرستان های بالادست تاکید کرد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد افزایش مدت رهاسازی آب از سد مارون به مدت یکهفته ، جمع آوری موتورپمپهای غیرمجاز ، رعایت حریم رودخانه ها و انهار فرعی، رهاسازی آب از سد مارون به صورت موجی، بازدید از شهرستان های بالادست به منظور بررسی کشتهای تابستانه غیر مجاز،  صدور مجوز برداشت آب فصلی، بستن انتهای انهار فرعی ، جمع آوری حوضچه‌های پرورش ماهی غیر مجاز، جلوگیری از برداشت آب در شهرستان های بالادست با تعامل و همکاری همه دستگاههای اجرایی به ویژه امور آب، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی با تشکیل منظم کمیته حفاظت از منابع آب شهرستان پیگیری و انجام شود.

خبرنگار: مرتضی صویلاتی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز