مدیر شهرک ها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر عنوان کرد:

فعالیت بیش از ۲۵۶۰ نفر در شهرک های صنعتی آبادان/ خریدهای کَلان جهاد نصر از خارج شهرستان/پتانسیل بسیار خوب برای کار و سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی آبادان

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۱۵:۵۵:۴۵
کد خبر: ۵۹۳۰۸۱
فعالیت بیش از ۲۵۶۰ نفر در شهرک های صنعتی آبادان/ خریدهای کَلان جهاد نصر از خارج شهرستان/پتانسیل بسیار خوب برای کار و سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی آبادان
مدیر شهرکها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر گفت: در زمدو هزار و 560 نفر در شهرکهای صعتی آبادان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، رضا صلبوخی در گفت و گو با خبرنگار برنا، ضمن اشاره به فعالیت 4 شهرک صنعتی در شهرستان آبادان اظهار کرد: درسال 93 تعداد واحدهای فعال در شهرک های صنعتی آبادان 32 واحد بود که با همت و پیگیری مسئولان شهرستان، پتانسیل خوب سازمان منطقه آزاد اروند و وجود زیرساخت های مناسب در شهرک های صنعتی شهرستان آبادان تعداد واحدهای صنعتی فعال به 77 واحد رسید  که بیش از دو هزار و 560 نفر را در دل خود مشغول به کار کرده اند.

وی با اشاره به تامین خوراک بسیاری از شرکت های پتروشیمی کشور توسط پالایشگاه آبادان گفت: از مدیرعامل پالایشگاه آبادان می خواهیم تا ضمن توجه به واحدهای صنعتی آبادان زمینه تامین خوراک مورد نیاز آن دسته از واحدهایی را که در بحث صنایع پائین دستی نفت در شهرک های صنعتی فعال هستند را فراهم کند.

وی ضمن تاکید بر وجود پتانسیل های بسیار خوب برای کار و سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی آبادان افزود: وجود زیرساخت ها در شهرستان آبادان از یک سو و سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد اروند از سوی دیگر زمینه حضور فعالتر و بیشتر سرمایه گذاران را سبب شده است.

مدیر شهرک ها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر همچنین با قدردانی از بانک ملی به دلیل کمک اش در احیاء واحدهای صنعتی در قالب پرداخت تسهیلات به آنان، اضافه کرد: در سنوات گذشته به دلایل مختلفی بخش صنعت دچار مشکل شد و متاسفانه بانک ها(به جز بانک ملی) املاک این واحدها را تملک کرده اند، انتظارمان تعامل حداکثری بانک ها با صنایع است.

صلبوخی تصریح کرد: بارها سرمایه گذارانی را به سمت بانک ها هدایت کرده ایم اما بانک ها (به جز بانک ملی) در این باره هیچ همراهی و کمکی با سرمایه گذاران نکردند.

وی با تاکید بر فعالیت شش سرمایه گذار خارجی در شهرک های صنعتی آبادان عنوان کرد: در طول فعالیت سه ساله بنده در این سمت، توانستیم 73 هکتار زمین صنعتی را به 34 سرمایه گذار واگذار کنیم، امید می رود تا در شهرک های صنعتی مان در بحث تولید و ایجاد اشتغال فعالیت های بیشتری را داشته باشیم.

وی از دستگاه های اجرایی شهرستان خواست تا مایحتاج مورد نیاز واحدهای خود را از واحدهای تولیدی و فروش در داخل شهرستان تامین و خریداری کنند.

صلبخوخی در بخشی از سخنان خود با اشاره به فعالیت گسترده جهاد نصر در منطقه توضیح داد: امروز شاهد آنیم که در شلمچه و جاده اروندکنار کوهی از لوله های پلی اتیلن انبار می شود که از شیراز وارد شده است و این در حالیست که انتظارمان حمایت از واحدهای تولید داخلی و خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز از داخل شهر است، این خریدها شامل انواع مواد شوینده، لوله و اتصالات، تجهیزات برقی و غیره است که در این شهر تولید می شوند.

وی یادآوری کرد: بارها لیست واحدهای تولیدی آبادان و خرمشهر را به فرمانداران و دستگاه های اجرایی دو شهرستان ارائه کرده ایم و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که این لیست را در اختیار ندارد، اما متاسفانه باز شاهدیم که خریدها از خارج شهرستان انجام می شود.

مدیر شهرک های صنعتی آبادان با اشاره به بسیج تمامی دستگاه های اجرایی شهری برای خدمات رسانی به میهمانان و مسافران در ایام نوروز، گفت: با توجه به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» انتظار می رود تا تمامی دستگاه ها برای تحقق این شعار، ایجاد اشتغال و رونق در شهرهای آبادان و خرمشهر بسیج شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز