مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان:

بازگشت ۱۵۷واحد صنعتی به چرخه تولید/ حریم شهری مانع عمده شهرک صنعتی شماره ۵

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۱۷:۰۶:۵۴
کد خبر: ۵۹۹۱۶۶
بازگشت ۱۵۷واحد صنعتی به چرخه تولید/ حریم شهری مانع عمده شهرک صنعتی شماره ۵
مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان گفت: 157 واحد صنعتی و تولیدی در استان به چرخه تولید برگردانده شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اخلاق محمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: 70 شهرک و ناحیه صنعتی در قالب 33 شهرک صنعتی و 33 ناحیه صنعتی در حوزه جغرافیایی خوزستان وجود دارد.

وی افزود: تا کنون 1252 واحد به بهره برداری رسیده که 938 واحد فعال و 314 واحد تولیدی و صنعتی هم نیمه فعال و یا راکد هستند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان با بیان اینکه 75 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان فعال هستند، تصریح کرد: 517 فقره قرارداد در شهرک های بسته و 372 هکتار زمین هم برای استقرار آنها واگذار شده است.

محمدیان گفت: 355 واحد به بهره برداری رسیده و به 8 شهرک برق رسانی و به 7 شهرک هم گازرسانی شده شده است.

وی ادامه داد: در بحث تأمین آب رتبه 4 کشور و در بحث برق رتبه دوم کشور را در اختیار داریم و 27 شهرک هم نیاز به گازرسانی دارند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص سرنوشت شهرک صنعتی شماره 5، بیان کرد: در اهواز به دلیل وجود حریم های متعدد دچار مشکل هستیم و حریم مهم تریم مانع شهرک صنعتی شماره 5 است.

محمدیان یادآور شد: بازنگری طرح جامع شهر اهواز در شورای برنامه ریزی استان تصویب شده و باید در شورای عالی معماری و شهرسازی هم تصویب شود و با تصویب این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی مشکل شهرک صنعتی شماره 5 حل می شود.

وی گفت: البته 30 هکتار از شهرک صنعتی شماره 5 مجوز گرفته و مشغول به کار است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان تصریح کرد:یکی از مشکلاتی که در خوزستان داریم تعدد شهرک‌های صنعتی است چرا که کار خدمات رسانی را با مشکل مواجه می‌کند.

محمدیان با بیان اینکه در اهواز 5 شهرک و 2 ناحیه صنعتی داریم، یادآور شد: اینکه در هر نقطه‌ای از شهرستان یک شهرک و یا ناحیه صنعتی به دلیل تکمیل ظرفیت ایجاد شود کار ما را سخت کرده است.

وی افزود: ولی اگر در جایی مثل اهواز یک شهرک 2 الی 3 هزار هکتاری داشتیم کار خدمات‌رسانی را بسیار آسان‌تر می‌کرد.
خبرنگار: مهدی ربیع

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز