استاندار خوزستان خبر داد:

اجرای طرح اشتغال فراگیر با ابلاغ یک هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان اعتبار

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۱۳:۳۸:۱۲
کد خبر: ۶۴۸۵۱۵
اجرای طرح اشتغال فراگیر با ابلاغ یک هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان اعتبار
استاندار خوزستان در جلسه شورای اداری استان از اجرایی شدن طرح اشتغال فراگیر با ابلاغ یک هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان اعتبار در 34 رستهخ شغلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در شورای اداری خوزستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست و هیئت همراه برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه اشتغال همه ارکان استان را درگیر می کنیم. در همین راستا تقویت بنگاه های کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی، اجرایی شدن طرح اشتغال فراگیر با ابلاغ یک هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان اعتبار در ۳۴ رسته شغلی، حضور در شورای اشتغال تمامی شهرستان ها و بررسی پتانسیل های آنها از جمله کارهای انجام است.

شریعتی با اشاره به اینکه برای تسهیل در روند تولید و اشتغال شرایط مناسبی را در استان فراهم می کنیم، یادآور شد: در راستای بهبود فضای کسب و کار و همچنین کاهش موانع پیش روی این بخش فعالیت های بسیاری انجام شده است.

استاندار خوزستان به مصوبه دولت در پنج زمینه برای استان خوزستان اشاره کرد و افزود: این مصوبه در پنج زمینه از جمله؛ بخش آب و فاضلاب استان برقرار شد. از همین رو پروژه آبرسانی شمال شرق استان برای حدود ۴۸۰ روستا و ۱۹ هزار هکتار زمین کشاورزی در این مناطق، آبرسانی جنوب شرق  استان برای شهرهایی همچون؛ رامشیر، ماهشهر، بندرامام، شهر چمران و بهبهان، طرح غدیر که آبرسانی به ۲۵ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستا را دربر دارد و مسکوت مانده بود و همچنین ایجاد چندین تصفیه خانه همه در این مصوبه دولت دیده شده اند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در زمینه فاضلاب نیز ۱۷ هزار متر شبکه فاضلاب در خوزستان اجرا شده است؛ پنج تصفیه خانه نیز در مرحله فاینانس قرار گرفته است.

شریعتی بیان کرد: مؤظف شدیم که سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه های آب تخصیص دهیم که امسال این کار انجام شده است.

وی با اشاره به اهتمام همه مسئولان ملی و استانی برای اجرایی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری عنوان کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار کشت نهال در استان داشتیم و امسال متعهد شدیم که ۳۰ هزار هکتار نهال کاری را انجام دهیم؛ جهاد نصر با حفر کانال ۴۷ کیلومتر نیز از این نهال کاری ها پشتیبانی می کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: توجه دولت به استان خوزستان در مورد تثبیت شن های روان هم ثابت شده و ۱۵ هزار هکتار برای کشور بوده که امسال از این میزان ۱۰ هزار هکتار را به خوزستان اختصاص داده که با مالچ پاشی و نهال کاری انجام می شود. همچنین ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار هم طبق تفاهمنامه ای با وزارت نفت در استان اجرایی می کند.

شریعتی با اشاره به انجام فعالیت های خوب زیرساختی در حوزه برق بیان کرد: ۷۵ بریکر توزیع در اهواز را تعویض، شروع پروژه های ساخت پست جی. آی. اس در اهواز و سایر نقاط استان و همچنین تعویض ترانس های برق نیز در این زمان به مناقصه رفته است.

وی در پایان بیان کرد: عمده توسعه مخازن نفت در خوزستان است و این بخش اشتغال مؤثری برای استان به دنبال خواهد داشت؛ از سوی وزارت نفت حدود پنج میلیارد دلار برای این حوزه سرمایه گذاری می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز