استاندار خوزستان:

باید به دنبال منابع درآمدی جدید باشیم/ افزایش تولید نفت تا سقف ۶ میلیون بشکه

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۳:۳۹:۰۹
کد خبر: ۶۵۱۰۳۷
باید به دنبال منابع درآمدی جدید باشیم/ افزایش تولید نفت تا سقف ۶ میلیون بشکه
استاندار خوزستان بر ضرورت ایجاد منابع مالی جدید در اقتصاد کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا ازاهواز، غلامرضاشریعتی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن اشاره به مشکلات کمبود نقدینگی در سراسر کشور، اظهار کرد: در یک مقطعی در کشور درآمدها رشد پیدا کرد امه به جای اینکه به سمت سرمایه گذاری، توسعه، اشتغال و افزایش تولید ملی گام برداریم متاسفانه هزینه های کشور را بالا بردیم، رفاه ایجاد نکردیم اما پایه پولی پایین تر آمد.

وی افزود: علی رغم هشدارهای کارشناسان کسی توجهی نکرد و در نتیجه نتیجه هزینه های کشور بالا رفت ولی رفاه بیشتر نشد.درآمد ها و منابع آمد پایین ولی هزینه ها باقی ماند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: تا زمانی که در کشور منابع جدید تعریف نکنیم در بر همین پاشنه می چرخد. باید در حوزه های مختلف منابع جدید تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه دولت مشوق صادرات نفتی است؛ تصریح کرد: طبق صحبت هایی که با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور داشتم و بر اساس مصوبات هیات دولت، در پنج سال آینده تولید نفت از 4 میلیون بشکه به 6 میلیون بشکه می رسد.

شریعتی افزود: طرحی در وزارت نفت در حال اجرا است که بر اساس آن در سال های 97 و 98   برای توسعه مخازن پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت می گیرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بیش از 90 درصد این مخازن در مناطق نفتخیز جنوب و غرب کارون واقع شده است.  این طرح با توجه به اوراقی که می فروشند دوساله با سود مربوطه از سال آینده شروع می شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز