ادامه عملیات کاوش آثار تاریخی در بلوار پیروزی اندیمشک

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۴:۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۵۱۰۷۹
سرپرست هیأت کاوش اندیمشک با اشاره به ادامه عملیات کاوش آثار تاریخی در بلوار پیروزی اندیمشک گفت: کار کاوش بافت‎هایی که دارای آثار تاریخی و فرهنگی نیستند به اتمام رسیده و به زودی وارد بافتی خواهیم شد که آثار فرهنگی در آن جای گرفته‎اند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سرپرست هیأت کاوش اندیمشک در تشریح اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: در شهریور ماه گذشته، شرکت آب و فاضلاب اندیمشک درحال عملیات حفاری و لوله‎گذاری در سطح شهرستان اندیمشک بود که کارکنان این شرکت حین این عملیات در بلوار پیروزی با یک سری آثار تاریخی از جمله ظروف سفالی و بقایای استخوانی برخورد کردند. در دو نقطه دیگر تحت نظارت ما نیز چنین اتفاقی رخ داد که ما به محض برخورد با آثار،عملیات لوله‎گذاری را متوقف کردیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل با هماهنگی اداره‎کل و معاونت میراث فرهنگی استان، تصمیم بر آن شد تا باتوجه به آسیبی که به آثار کشف‎شده رسیده بود و امکان تدفین این آثار، کاوش نجات‎بخشی در قبال آثار صورت گیرد که مورد موافقت پژوهشکده باستان‎شناسی میراث فرهنگی نیز قرار گرفت و عملیات آغاز شد.

سرپرست هیأت کاوش اندیمشک خاطرنشان کرد: آن‎چه که در روز اول مشاهده شد این بود که بیشتر ظروف سفالی در دیواره‎ها شکسته شده‎ بودند اما دو ظرف شامل یک خمره و قمقمه سفالی سالم مانده بودند که نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی اندیمشک بلافاصله آن‎ها را به اداره منتقل کردند؛ با این‎حال، از زمانی که کاوش را آغاز کردیم هنوز اثر دیگری برداشت نشده است چراکه در حال کار روی خاک سطحی هستیم. پس از اتمام عملیات کاوش، یافته‎ها برداشت می‎شوند و مطالعه درخصوص آن‎ها انجام خواهد شد تا اطلاعات دقیق‎تر درخصوص قدمت آثار به دست آید.

وی با بیان این‎که درحال حاضر براساس نیاز، یک ترانشه روی آثار کشف‎شده ایجاد کرده‎ایم افزود: آثار در عمق 6/5 تا 7 متری سطح زمین قرار گرفته‎اند که ما یک ترانشه 8 متری باز کردیم تا جای کار بیشتر داشته باشیم.

دیناروند در پایان اظهار داشت: کار کاوش بافت‎هایی که دارای آثار تاریخی یا بافت فرهنگی نیستند تقریباً پایان یافته است و به زودی وارد بافتی خواهیم شد که آثار فرهنگی در آن جای گرفته‎اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز