ایجاد مرکز فرهنگی منطقه "ملاشیه" / بیمه ۱۵ هزار جوان در مناطق حاشیه‌ای اهواز

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۲۱:۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۵۲۲۲۶
ایجاد مرکز فرهنگی منطقه ملاشیه / بیمه ۱۵ هزار جوان در مناطق حاشیه‌ای اهواز
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بر لزوم مطالبه‌گری جوانان مناطق محروم برای رفع مشکلات و محرومیت‌های این مناطق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز،افشین حیدری در نشست با جوانان منطقه ملاشیه اهواز که امروز (29 آذرماه) در اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به مشکلات و محرومیت‌های این منطقه اظهار کرد: سرنوشت هر سرزمینی را خود مردم آن رقم می زنند و یکی از مشکلات ما در خوزستان عدم پرسشگری و مطالبه‌گری مردم است.

وی افزود: بارها به منطقه ملاشیه آمده‌ایم و از نزدیک محرومیت‌ها را مشاهده کرده‌ایم. جوانان منطقه ملاشیه استعدادهای خوبی دارند ولی از امکانات ورزشی و فرهنگی محروم‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان کرد: قطعا در آینده دیگر نمی‌گوییم منطقه محروم ملاشیه زیرا شما جوانان با مطرح کردن مشکلات خود، مسئولان را نسبت به آینده این منطقه امیدوار کرده‌اید. اگر ملاشیه تاکنون محروم مانده به دلیل عدم مطالبه‌گری نسل‌های قبل از شما است.

وی گفت: قرار بر این است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از اعتبار اداره‌کل ورزش و جوانان کم کند و برای احداث یک مجموعه ورزشی در ملاشیه اعتبار اختصاص دهد که در حال حاضر مبلغ خریداری زمین در ملاشیه را به ما داده‌اند و کلنگ ساخت این زمین به زودی زده می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه حتی اگر در هیچ منطقه خوزستان پروژه‌ای اجرا نشود، پروژه‌های منطقه ملاشیه را اجرا خواهیم کرد، عنوان کرد: همچنین به زودی مشکل قرارداد دو زمین چمن مصنوعی ملاشیه که نیمه‌کاره مانده بود، رفع و تکمیل کار آغاز می‌شود.

حیدری تصریح کرد: همچنین ملکی در ملاشیه خریداری شده و به زودی یک مرکز فرهنگی برای بانوان در این منطقه ایجاد می‌شود.

وی افزود: به افرادی که دارای منزلی با شرایط مناسب در منطقه ملاشیه هستند و در صورتی که قصد دارند منزلشان را به باشگاه ورزشی تبدیل کنند، از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان بخشی از وسایل باشگاه اهدا خواهد شد تا باشگاه‌های متعدد در این منطقه ایجاد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: با کمک استاندار خوزستان برای همه تیم‌های ملاشیه وسایل مورد نیاز خریداری و ظرف دو تا سه هفته آینده به تیم‌ها تحویل داده خواهند شد.

حیدری در ادامه گفت: همچنین امسال از محل اعتبارات مناطق حاشیه‌ای، 15 هزار جوان از نقاط حاشیه شهر اهواز تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ایجاد خانه جوان در ملاشیه یک ضرورت است، خطاب به نمایندگان جوانان منطقه ملاشیه گفت: از شما جوانان انتظار دارم با بیان زیبا و توانایی که دارید مشکلات را معرفی کنید و در انجمن‌های جوانان و NGOها ثبت‌نام کنید تا مرکز جوانان ملاشیه مرکزی برای پیگیری مطالبات شما شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: در سال آینده اعتباراتی برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ایجاد "جاده سلامت" برای برگزاری راهپیمایی‌ها در منطقه ملاشیه در نظر گرفته خواهد شد. همچنین به 14 مدرسه در ملاشیه وسایل ورزشی اهدا خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه برنامه‌های مربوط به سه سال آینده به زودی اعلام خواهند شد، افزود: از محل اعتبارات بنیاد برکت مبلغ 4 میلیارد و 400 میلیون تومان برای ساخت زمین فوتبال و استخر تعلق گرفته است که به محض خرید زمین، این پروژه ها در ملاشیه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل محرومیت ملاشیه این است که این منطقه در حاشیه کلانشهر اهواز واقع شده عنوان کرد: واقع شدن ملاشیه در کنار اهواز موجب شده که این منطقه محروم بماند ولی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان امکاناتی را برای این منطقه فراهم خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: ملاشیه دیگر فراموش نخواهد شد زیرا شما جوانان صدایی رسا برای رساندن درد محرومان به گوش مسئولان دارید.

بر اساس این گزارش،در این نشست دانش‌آموزانی از مدارس منطقه ملاشیه مشکلات این منطقه را با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در میان گذاشتند.

یکی از این دانش‌آموزان به نمایندگی از دیگر جوانان گفت: یکی از مشکلات اساسی ملاشیه نبودن فضای ورزشی، تفریحی و فرهنگی است که موجب شده بسیاری از جوانان در اوقات فراغت تنها در خانه بمانند که این امر موجب افسردگی جوانان می‌شود.

همچنین دانش‌آموز دیگری در این نشست بیان کرد: عدم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، نداشتن باشگاه‌های ورزشی و هیچگونه امکانات ممکن است موجب بروز مشکلات اجتماعی و حتی اعتیاد جوانان شود.

نمایندگان دانش‌آموزان دختر منطقه ملاشیه نیز خواستار ایجاد فضای ورزشی محصور جهت دوچرخه‌سواری دختران در ملاشیه شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز