در پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات حفاری در اهواز صورت گرفت:

رونمایی از دو تجهیز مربوط به ابزار درون چاهی لوله مغزی سیار

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۲۱:۲۶:۲۷
کد خبر: ۶۵۴۸۱۷
رونمایی از دو تجهیز مربوط به ابزار درون چاهی لوله مغزی سیار
همزمان با آغاز بکار پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری، دو تجهیز مربوط به ابزارهای پیشرفته درون چاهی لوله مغزی سیار رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت در این باره گفت: این تجهیزات حاصل قرارداد پروژه پژوهشی میان ملی حفاری و جهاد دانشگاهی صنعتی شریف می باشد.

مهدی مهران افزود: بومی سازی دو تجهیز پیش گفته که شامل موتور هد و اورشات است با نظارت و همکاری متخصصان مدیریت خدمات فنی حفاری و مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت صورت گرفت.

وی اضافه کرد: بر اساس قرارداد فیمابین،  تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و ساخت  این تجهیزات به صورت کامل و در یک فرایند  زمانی مشخص شده به انجام رسید و این تجهیزات پس از آزمایش میدانی در چرخه عملیات قرار گرفت.

مهران درباره موارد کاربست موتور هد توضیح داد: این تجهیز یک سیستم ایمنی پیشگیرانه است که برای عملیات حفاری، فیشینگ و هر عملیات ویژه  مورد استفاده  قرار می گیرد.

وی ادامه داد: فراهم سازی جریان سیال در مواقع انسداد ابزارهای درون چاه، برقراری جریان سیال درون چاه، جدا سازی ابزارهای درون چاهی از لوله حفاری در شرایط اضطراری و ممانعت از جریان چاه به طرف بالا از کاربردهای موتور هد به شمار می آید.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در زمینه کاربردهای اورشات نیز گفت: این تجهیز از ابزارهایی است که در صنعت حفاری جهت مانده یابی، احیا و سرویس چاه مورد استفاده واقع می شود و از شمار کارکردهای آن به گرفتن و خارج سازی مانده به بیرون چاه، عمل ضربه جهت  رها سازی مانده ، قطع اتصال از مانده و  قابلیت گرفتن انواع ابزارها می توان اشاره کرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز