برگزاری نشست هم اندیشی فرماندار مسجدسلیمان با سازمان های مردم نهاد

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۱۸:۴۵:۱۷
کد خبر: ۶۶۵۸۱۵
برگزاری نشست هم اندیشی فرماندار مسجدسلیمان با سازمان های مردم نهاد
نشست هم اندیشی فرماندار مسجد سلیمان با سازمان های مردم نهاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، در این نشست که با حضور داریوش مرادی مشاور معاون اجتماعی و سیاسی استاندار خوزستان در زمینه ساماندهی سمن ها، کودکان خیابانی و زنان خود سرپرست و بی سرپرست برگزار شد؛ نمایندگان سمن ها به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند. 

در ادامه این نشست مشاور معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت جایگاه سمن ها در برنامه اول تا ششم توسعه کشور گفت: در بخش فرهنگی این برنامه ها به صراحت ذکر شده که دستگاه های اجرایی ملزم به برون سپاری کارهای فرهنگی و اجتماعی خود هستند و در این زمینه سازمان های مردم نهاد در اولویت قرار دارند.

داریوش مرادی تاکید کرد: NGO ها باید مطالبه گر حقوق خود و مردم باشند و در این راه باید با اقتدار و آگاهی گام بردارند سازمانهای مردم نهاد نباید بر سر منافع مردم با جناح های سیاسی و مدیران دستگاهها معامله کنند.

وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی نباید تصور کنند سازمانهای مردم نهاد رقیب آنها هستند بلکه سمن  ها نیروی فکری بسیار ارزشمند اجرایی دستگاه های دولتی در خدمت رسانی به مردم باشند.

مرادی خاطر نشان کرد: اشراف بر قانون و آگاهی از قوانین برای سازمان های مردم نهاد ضروری است. چراکه در قانون از فعالیت های سمن ها حمایت می شود.

مشاور معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در زمینه ساماندهی سمن ها، کودکان کار و زنان بدسرپرست و بی سرپرست ادامه داد:  سازمان های مردم نهاد نقش تسهیل گری دارند و پل ارتباط بین مردم و دستگاه های دولتی هستند. از این رو لازم است که NGO ها وامدار کسی نباشند و مستقل عمل کنند.

مرادی گفت: شعار سازمان های مردم نهاد باید این باشد که ما دوباره مسجدسلیان را با همدلی و همفکر سازمانهای مردم نهاد ، مردم و دولت خواهیم ساخت و هر کسی که بخواهد در سازندگی مسجدسلیمان سنگ اندازی کند؛ آن را به دستگاههای نظارتی شهرستان و استان معرفی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: با وجود موانع فراوان از نیروهای خوش فکر و توانمد دعوت میکنم پای کار بیایند و خسته نشوند.در بین مردم بروید و ارتباط رودرو با جامعه داشته باشید تا هم امید و انگیزه در بین مردم جریان پیدا کند و هم انگیزه نیروهای تلاشگر تقویت شود و افزایش یابد.

در پایان این نشیت مقرر شد اتاق فکر سازمان های مردم نهاد شهرستان مسجد سلیمان تشکیل و موانع پیش روی آنهادر مسیر ثبت نام و دریافت مجوز مرتفع شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز