معاون اقتصادی امور اقتصاد و دارایی خوزستان:

۶۶ درصد از مردم خوزستان در سهام عدالت ثبت نام کردند

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۱۸:۵۰:۰۵
کد خبر: ۶۷۴۳۹۸
۶۶ درصد از مردم خوزستان در سهام عدالت ثبت نام کردند
معاون اقتصادی امور اقتصاد و دارایی خوزستان گفت: برای سهام عدالت از جمعیت چهار میلیون و 800 هزار نفری استان خوزستان سه میلیون و 124 هزار نفر سهامدار داریم که 66 درصد جمعیت محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عبدالقاسم غوابش در نشست خبری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان که امروز چهارشنبه 18 بهمن در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد؛ اظهار کرد:  از سال 84 تا 92 شناسایی اقشار مختلف جامعه برعهده ما بود و با 20 شرکت تعاونی در 20 شهرستان استان این کار را انجام دادیم؛ در سال 92 تمام اطلاعات را به تهران ارسال کردیم.

وی افزود: برای سهام عدالت از جمعیت چهار میلیون و 800 هزار نفری استان خوزستان سه میلیون و 124 هزار نفر سهامدار داریم که 66 درصد جمعیت محسوب می شوند. هفت ماه قبل همه افراد ثبت نام کرده باید به سامانه سهام عدالت در تهران مراجعه و در صورت سهامدار بودن امکان ارسال شماره شبا را داشتند؛.

غوابش تصریح کرد: مردم مراجعات بسیاری به بهزیستی، فرمانداری و اقتصاد و دارایی دارند که هیچ کاری برای آنها انجام نمی شوند ولی می توانند از طریق شماره 02183338 ستاد سهام عدالت تهران با کاربران بسیار مشکلات خود را بیان و پاسخگویی لازم را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در بخش معاونت اقتصادی کارهای بسیاری انجام می شود، افزود: دو پروژه بهبود رقابت پذیری و بهبود فضای کسب و کار (با شاخص اصلی) خدمات شهری را در زمینه اقتصاد مقاومتی اجرا می کنیم.

معاون اقتصادی امور اقتصاد و دارایی خوزستان گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری را در ساختمان این اداره کل راه اندازی کردیم که از صفر تا 100 خدمات رسانی به سرمایه گذاران خارجی مشتاق به سرمایه گذاری در استان را انجام می دهند؛ امکانات، تجهیزات و مشاوره های لازم را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند.

دو میلیارد و 254 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در 24 پروژه

در ادامه این جلسه رئیس گروه سرمایه گذاری اقتصاد و دارایی خوزستان با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: سال 89 مصوبه تشکیل مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان ابلاغ و این کار در خوزستان انجام شد. 18 دستگاه استان در این مرکز نماینده تام الاختیار دارند که تسهیل و تسریع در صدور مجوزها و ارائه مشاوره به سرمایه گذاران خارجی را انجام می دهند؛ پتروشیمی ماهشهر، منطقه آزاد اروند، منطقه اقتصادی بندرامام، برق منطقه ای، آب و فاضلاب، کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت از جمله این دستگاه ها هستند.

جاسم کاکا گفت: برخی دستگاه ها مثل آب، برق، گاز و مخابرات وظیفه ارائه خدمات زیربنایی برای پروژه های سرمایه گذاری را برعهده دارند. همچنین برخی دستگاه ها نیز فعالیت های محیط زیست و ثبت شرکت را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاران خارجی گاها سرمایه نقدی ارزی و گاها تجهیزات، ماشین آلات، حق اختراع را وارد استان می کنند.

وی افزود: تمامی اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری از جمله توانمندی ها و معرفی استان در کنار فرصت های سرمایه گذاری در وب سایت این مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی درج شده است.

کاکا با اشاره به اینکه اخیرا پنجره واحد سرمایه گذاری خارجی نیز ایجاد شده افزود: سرمایه گذاران می توانند مجوز سرمایه گذاری خارجی را با مراجعه به این پنجره اخذ کنند.

رئیس گروه سرمایه گذاری اقتصاد و دارایی خوزستان اعلام کرد: 34پروژه سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف اقتصادی داریم که 24 مورد مجوز سرمایه گذاری خارجی از وزارت اقتصاد کسب کردند؛ 10 پروژه داریم که با وجود مراجعه ما برای تکمیل مدارک به منظور صدور اخذ مجوز متأسفانه همکاری نکردند.

وی بیان کرد: 24 پروژه که مجوز سرمایه گذاری برای آنها صادر شده دو میلیارد و 254 میلیون دلار اعتبار داشتند. این پروژه ها در بخش برق، محصولات پتروشیمی، پودرهای کانی غیرفلزی، هتل، مجتمع تفریحی، درمان، انبار غلات و مخازن روغن، تولید برق در خصوص نیروگاه خورشیدی، بادی و سیکل ترکیبی بوده است.

ثبت بیشترین املاک دولتی در خوزستان، مشهد و تهران

همچنین رئیس اداره اموال دولتی و اوراق بهادار خوزستان در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته دولت و وزارت اقتصاد در کنار سایر پروژه های اقتصاد مقاومتی یک پروژه اولویت دار به نام مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت را ایجاد و بر اساس آن اقدامات را درنظر گرفتند.

سجاد احمدی گفت: در اقدامات مربوط به این پروژه دو کار خیلی مهم است یکی شناسایی و ثبت اموال غیرمنقول دولتی (بیشترین حجم دارایی های دولت) که بر اساس آن سامانه سادا طراحی و دستگاه ها مؤظف به ثبت اموال غیرمنقول در این سامانه هستند.

وی تصریح کرد: در سال 94 تعداد دو هزار ملک خوزستان ثبت شده بود که امروز به 19 هزار ملک ثبت شده افزایش پیدا کرده است. همچنین در این سامانه باید اول اطلاعات ثبت و بعد هم تکمیل کنند؛ میانگین تکمیل اطلاعات این 19 هزار ملک در حال حاضر 70 درصد است.

احمدی بیان کرد: بیشترین املاک را در خوزستان کنار مشهد و تهران به ثبت رسانده ایم؛ در میزان درصد تکمیل اطلاعات نیز جزو استان های اول هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اموال ثبت شده در سامانه سادا بدون سند هستند، بیان کرد: در این راستا چهار هزار و 300 ملک ثبت شده در سامانه سادا خوزستان فاقد سند هستند.

رئیس اداره اموال دولتی و اوراق بهادار خوزستان با انتقاد از همکاری بد ادارات استان خوزستان گفت: به اهمیت این موضوع واقف نیستند و از آنها تقاضا داریم که نسبت به این موضوع توجه ویژه تری داشته باشند.

احمدی ادامه داد: در سال 93 اطلاعات 12 هزار خودروی خوزستان را در سامانه ها داشتیم که امروز به هشت هزار خودرو رسیده ایم؛ یعنی چهار هزار خودرو تاکنون ساماندهی و آنها به دلایل مختلف مثل اسقاط یا فروش از چرخه فعالیت خارج شده اند. همچنین در زمینه آمار خودروها استان خوزستان جزو استان های اول در تعداد خودروهای دولتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز