کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی از مشکلات اساسی مدارس شادگان است

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۱۳:۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۷۷۶۴۲
کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی از مشکلات اساسی مدارس شادگان است
مدارس شهرستان شادگان و به خصوص درمناطق محروم این شهرستان با مشکلات زیادی مواجه هستند که سالانه موجب ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان این شهرستان می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از شادگان، آموزش و پرورش و پرورش در هر جامعه‌ای یکی از تأثیرگذارترین نهادهای فرهنگی و آموزشی به شمار می‌رود که آتیه کشور و ضریب رشد، شکوفایی و بالندگی آن، به این مجموعه گره‌ خورده است.

به طور طبیعی برای هر چالش، معضل و نارسایی، نسخه فرهنگی تجویز می‌شود و پایه اصلی فرهنگ نیز به آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت استوار است، آموزش‌ و پرورش انسان‌ ساز است.

یکى از اولیاى دانش آموزان مدارس شهرستان شادگان در گفت و گو با برنا اظهارکرد: مدارس تخریبی در شهرستان شادگان بزرگترین مشکل آموزشی شهرستان است که امنیت جانی وروانی دانش آموزان را تحت شعاع قرار داده است.

وى  وجود مدارس تخریبی که امنیت دانش آموزان را به خطر انداخته گفت: این مدارس هرساله در چنین مواقعی خطرات زیادی را متحمل دانش آموزان  کرده که جادارد برای مدارس تخریبی شهرستان فکری اساسی شود

یکى ازدانش آموزان مقطع متوسطه نیز عنوان کرد: بیشترین دغدغه این شهرستان برای دانش آموزان ایجاد سرپناه امن  آموزشی است  که بتوان با امنیت جانی مناسب به تحصیل بپردازند

وى خاطرنشان کرد: مدارس و فضاهای آموزشی در سطح شهر وروستاهاى شهرستان شادگان از لحاظ امکانات و تجهیزات اولیه با کمبود و مشکل جدی مواجهند. اکثر مدارس و فضاهای آموزشی این بخش فرسوده هستند که به بازسازی و بهسازی نیاز دارند.

یکى از دبیران مدارس دخترانه مقطع متوسطه شهر شادگان به خبرنگار برنا گفت: مدارس این شهر با کمبود شدید منابع مالی، مشکلات فضای آموزشی، تجهیزات، میز و صندلی، رایانه و ملزومات آموزشی مواجه است که نیازمند چاره اندیشی اساسی مسئولان و متولیان امر است که از مسئولان، خیرین و افراد دارای تمکن مالی انتظار داریم که به مشکلات این شهر محروم، رسیدگی و کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، بدون تردید با عنایت به رشد جمعیت دانش‌آموزی، استمرار وضعیت موجود در آینده می‌تواند به ضریب مشکلات اشاره‌شده بیفزاید و رفع، پوشش و مرتفع ساختن چنین کاستی‌هایی، مستلزم نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری به حوزه آموزشى شهرستان شادگان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز