پاکسازی محوطه تاریخی چغازنبیل با همکاری مردم

۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - ۰۹:۳۴:۳۵
کد خبر: ۶۸۶۳۳۲
پاکسازی محوطه تاریخی چغازنبیل با همکاری مردم
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه از اجرای آئین پاک‎سازی محوطه میراث جهانی چغازنبیل برای استقبال از حضور مردم در این پایگاه در آستانه سال جدید خبر داد.

 

 

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عاطفه رشنویی امروز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۹۶ اظهار داشت: براساس رسمی که هرسال در امور پایگاه‎های میراث جهانی وجود دارد، این پایگاه‎ها در یک روز خاص مردم را به پاکسازی محوطه‎های تاریخی دعوت می‎کنند تا به صورت مشارکتی فضای محوطه‎های تاریخی را پاکسازی کنند.

وی گفت: البته به جهت حفاظت‎های خوبی که از سوی کارکنان پایگاه میراث جهانی چغازنبیل صورت می‎گیرد، این محوطه تاریخی که محصور  است، تمیز و عاری از هرنوع زباله است.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه افزود: باوجود این، مسیر گردشگری تعریف شده از روستای خماط تا زیگورات چغازنبیل نیازمند پاکسازی در برخی نقاط است که ما این مسیر را به عنوان مسیر ویژه گردشگری درنظر گرفته‎ایم و از انجمن‎های مردم‎نهاد و مردم عادی دعوت کرده‎ایم تا روز جمعه ۱۸ اسفندماه ۹۶ از ساعت ۸ تا ۱۱ در محل حضور داشته باشند تا به اتفاق همکاران‎مان در پایگاه، مسیر را پاکسازی کنیم.

وی از این حرکت که با شعار "چغازنبیل پاک با همکاری همگانی" اجرا می‎شود، به عنوان پویشی مردمی یاد کرد و گفت: شهردار شوش نیز برای حضور در این پویش اعلام آمادگی کرده است.

رشنویی افزود: این پویش مردمی با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش و انجمن طبیعت‎گردی این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی همچنین خبر داد: همزمان با این پویش مردمی، مراسم درختکاری نیز با همکاری این دو انجمن در حدفاصل روستای خماط و زیگورات چغارنبیل انجام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز