آیت الله موسوی جزایری:

آثار علامه شهید قاضی سیدنورالله شوشتری(شهید ثالث)اقیانوسی از تحقیقات ارزشمند است

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۱۱:۳۱:۵۵
کد خبر: ۷۰۰۸۵۲
آثار علامه شهید قاضی سیدنورالله شوشتری(شهید ثالث)اقیانوسی از تحقیقات ارزشمند است
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در نشست خبری همایش نکوداشت مقام علمی و شخصیت اخلاقی علامه شهید قاضی سید نورالله شوشتری (شهید ثالث) گفت: آثار این عالم شهید اقیانوسی از تحقیقات و دایرة المعارف شیعه است.
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، این نشست با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آیت‌اله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان در نشست خبری با خبرنگاران در اهواز ضمن اشاره به کتاب «مجالس المؤمنین» اثر شهید قاضی سید نورالله شوشتری، عنوان کرد: این کتاب ارزشمند دایرة المعارف شیعه‌شناسی است که از سوی آستان قدس رضوی در ۷ جلد به چاپ رسیده است.
امام جمعه اهواز خواستار انجام کارهای تحقیقاتی در زندگی و آثار قاضی نورالله شوشتری شد و افزود: آثار این عالم شهید اقیانوسی از تحقیقات و برخوردار از مطالب ارزشمند بسیاری است.
نماینده ولی‌فقیه همچنین ابراز امیدواری کرد: که همایش بین‌المللی بزرگداشت قاضی نورالله شوشتری، مقدمه‌ای برای ادای حق این علامه شهید باشد.
رییس شورای فرهنگ عمومی در ادامه اظهار داشت: استان‌های دیگری از جمله تهران، اصفهان و مازندران هم خواستار سهم داشتن در برگزاری همایش بین‌المللی شهید قاضی سیدنورالله شوشتری بوده‌اند.
در ادامه این نشست آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: همایش بین‌المللی قاضی نورالله شوشتری فردا در مسجد اعظم اهواز برگزار می‌شود که فرصتی ارزشمند برای معرفی این عالم بزرگ است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروزه مرقد مطهر این عالم بزرگ در هند نه ‌تنها زیارت‌گاه شیعیان و مسلمانان است، بلکه ادیان دیگر نیز به زیارت مرقد این شهید عالیقدر می‌روند.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه جامعه ما باید مفاخر خود را بهتر بشناسد، عنوان کرد: سعادت دنیا و آخرت از راه الگو برداری‌ از بزرگانی است که جان خود را برای پاسداری از حریم تشیع در طبق اخلاص گذاشتند.
در پایان این نشست آیت‌الله موسوی جزایری از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست که پیام این جلسه را به نسل جوان منتقل کنند تا با مفاخر و عالمان بزرگ شیعه آشنا شوند چرا که این مفاخر دینی داشته‌های معنوی ما هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز