مدیر جهاد کشاورزی آبادان خبر داد:

رشد ۱۰درصدی صادرات محصولات کشاورزی از بنادر آبادان

۱۳۹۷/۰۳/۰۴ - ۱۴:۴۰:۴۱
کد خبر: ۷۱۰۹۱۳
رشد ۱۰درصدی صادرات محصولات کشاورزی از بنادر آبادان
ناجی شهیب زاده گفت: سال گذشته بیش از هشت هزار تُن محصولات کشاورزی از بنادر آبادان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، 10درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، ناجی شهیب زاده مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اعلام صادرات 38 هزار و 804 تُن محصولات کشاورزی از بندر آبادان، اظهار کرد: این میزان محصولات کشاورزی که شامل هندوانه، حبوبات، علوفه، لبنیات، سیب زمینی، میوه تازه، پسته، کشمش، زعفران و گیاهان دارویی می شود، به عراق، قطر، امارات متحده عربی و کویت صادر شده است.

وی گفت: سال گذشته بیش از هشت هزار تُن محصولات کشاورزی از بنادر آبادان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، 10درصد رشد را نشان می دهد.

شهیب زاده صادرات محصولات کشاورزی از آبادان به عراق را از طریق آبراه اروندرود عنوان کرد و افزود: محصولات کشاورزی با شناورهای بومی صادر شده اند و صادرات محصولات کشاورزی سبب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بخش کشاورزی و اَرز آوری برای کشور شده است.

وی در خصوص واردات کشاورزی اضافه کرد: در سال گذشته 502 تُن محصولات کشاورزی از طریق بندر آبادان وارد کشور شده که مهمترین آن برنج بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان ابراز امیدواری کرد: در سال جاری روند صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه قطر روند سیر صعودی در پی دارد.

لازم به ذکر است که از گذشته های دور بیشتر مراودات تجاری بنادر آبادان، چوئبده، اروندکنار و خرمشهر با کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

چوئبده یکی از بنادر آبادان و نزدیک ترین بندر ایران به کویت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز