مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد:

افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در آبادان

۱۳۹۷/۰۳/۰۴ - ۱۵:۱۷:۵۸
کد خبر: ۷۱۰۹۱۹
افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در آبادان
سید نور محمد پور از افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در آبادان خبرداد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سیدنور محمدپور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در نشست شورای اشتغال آبادان اظهار کرد: طبق آخرین طرح سرشماری نفوس و مسکن مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری شهرستان آبادان به ۱۴.۳ درصد رسیده است در حالی که در سال ۹۰ نرخ بیکاری ۲۷ درصد بوده است که با کاهش قابل ملاحظه ای(۱۱.۶) مواجه بوده است. با این حال این میزان با معدل استانی برابری می‌کند اما دو درصد از معدل کشوری بیشتر است.

وی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در آبادان چیزی حدود ۳۴.۶ درصد است یعنی با ورود تعداد جدیدی از بیکاران به چرخه کار، افزایش یافته است. در این میان زنان درصد بیشتری از این عدد را به خود اختصاص داده است.

محمدپور با اشاره به اجرای طرح های ملی در استان افزود: در ابتدای شروع این طرح ها، آبادان دارای عملکرد قابل توجهی نبود اما با پیگیری های اداره کل و همراهی مدیران محلی و نمایندگان شهرستان، پیشرفت خوبی حاصل شده و منجر به اشتغالزایی ۵۶۰ نفر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: در طرح مشاغل روستایی، اعتبار آبادان ۱۴ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان است که ۲.۳ میلیارد تومان آن تصویب شد. همچنین در طرح فراگیر اشتغال مصوبات خوبی داشتیم به طوری که هفت درصد مصوبات استانی به آبادان اختصاص یافته است.

محمدپور در پایان تصریح کرد: امیدواریم که شهرستان آبادان بیش از این از اعتبارات فراگیر بهره ببرد تا نرخ بیکاری استان نسبت به معدل کشوری سیر کاهشی خود را طی کند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز