قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

میزان سهمیه آبادان و خرمشهر از طرح آبرسانی غدیر افزایش یافت

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۱۴:۲۱:۱۱
کد خبر: ۷۱۲۴۴۵
میزان سهمیه آبادان و خرمشهر از طرح آبرسانی غدیر افزایش یافت
عبدالله کعبی گفت: در جلسه ایی با حضور استاندار، و مسئولان منطقه مقرر شد با توجه به مشکل شوری آب آبادان و خرمشهر، سهمیه آب این دو شهرستان از طرح غدیر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، عبدالله کعبی قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند، در خصوص شوری آب شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: طی جلسه ای مقرر شد سهمیه آب شرب شهرستان های آبادان از ۷۰ هزار به ۹۶ هزار و سهمیه خرمشهر از ۵۰ هزار به ۶۸ هزار مترمکعب افزایش یابد.

 وی از اعمال این سهمیه تا زمان تکمیل خط دوم طرح غدیر در آبادان خبر داد و گفت: از ۱۵ تیر ماه جاری که خط دوم غدیر تکمیل شود؛ سهمیه شرب آب آبادان ۱۲۰ هزار مترمکعب خواهد شد که ۲۰ هزار متر مکعب به روستاها اختصاص داده می شود.

کعبی همچنین از احداث سدی موقت برای کنترل شوری آب کارون خبر داد و افزود: قرار است سدی به صورت موقت در مارد احداث شود که مانع ورود آب دریا به کارون و کنترل شوری آب کارون و بهمنشیر شود.

وی همچنین از اعلام آمادگی منطقه آزاد اروند برای تکمیل تاسیسات و خطوط آب رسانی به عنوان دیگر اقدام در راستای افزایش کیفیت آب آشامیدنی مردم خرمشهر و آبادان یاد کرد و اضافه کرد:  سازمان منطقه آزاد اروند اعلام آمادگی کرده در تامین بخشی از نیازمندی های تاسیسات آبرسانی شهید کشتکار همچون خطوط لوله همکاری کند.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: در خصوص مشکل آب در حفار شرقی قرار شد که خطوط انتقال آب این روستاها به صورت مشارکتی میان آبفا و سازمان منطقه آزاد اروند که سهم هرکدام ۵۰ درصد است، تعمیر و تکمیل شود.

کعبی در ادامه از انعقاد تفاهنامه ای برای سرمایه گذاری در زمینه احداث آب شیرین نیز خبر داد و تصریح کرد: تفاهمنامه ای میان معاون آبفای کشور و سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شده است که در صورت ورود سرمایه گذار برای احداث آب شیرین کن، آبفای کشور متعهد شده است که نسبت به خرید آب شیرین کن ها و در اختیار گذاشتن آن اقدام کند و سازمان منطقه آزاد نیز برای تسهیل سرمایه گذاری با انجام اقداماتی همچون معرفی به بانک وتامین زمین پیشگام خواهد بود.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند، الزام شهرداری ها برای استفاده نکردن از آب شرب در سیستم آبیاری فضای سبز، الزام شرکت های بالادستی همچون نیشکر برای کنترل مصرف آب با در نظر گرفتن کیفیت آب پائین دست و همچنین آمادگی برای تامین شرب روستاها در شرایط بحران همچون حمل آب با تانکر را از دیگر مواردی برشمرد که در جلسه با استاندار و مسئولان محلی مورد بحث قرار گرفتند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز