استاندار بصره خبرداد:

رفع موانع صادرات ایران به عراق در مرز شلمچه+ببینید

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۵:۵۷:۲۹
کد خبر: ۷۲۸۰۷۵
رفع موانع صادرات ایران به عراق در مرز شلمچه+ببینید
اسعد عبدالامیر عیدانی گفت: موانع صادرات کالاهای ایرانی به عراق در پایانه مرزی شلمچه رفع می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اسعد عبدالامیر عیدانی شامگاه شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: موانع پیش روی تجار ایرانی برای صادرات کالا به عراق به‌صورت ویژه در استانداری بصره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: بدون شک تبادل تجاری بین ایران و عراق و به خصوص استان‌های خوزستان و بصره نقش مهی در گسترش روابط دوجانبه دارد.

عیدانی افزود: متأسفانه برخی ناهماهنگی‌ها سبب کاهش صادرات کالای ایرانی به استان بصره شده و این امر برای استانداری بصره پذیرفتنی نیست.

گفتنی است که، استاندار بصره به همراه هیاتی عصر روز سه شنبه به‌منظور شرکت در نشست مشترک استانداران بصره و خوزستان باهدف گسترش همکاری‌ها بین این استان و منطقه آزاد اروند، وارد شهرستان آبادان شد.

همچنین به گفته مدیر گمرک شلمچه در 2 ماه گذشته صادرات از مرز شلمچه از لحاظ ارزشی 42 درصد و از لحاظ وزنی 65 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

محسن معماری وضع قوانین ممنوعیت ورود برخی از کالاها به کشور عراق را از دلایل کاهش صادرات مرز شلمچه عنوان کرد و توضیح داد: در 27 اردیبهشت سال جاری عراق پنج قلم اصلی صادرات شامل هندوانه، گل کلم، فلقل و سیب زمینی را از مرز شلمچه ممنوع کرد درحالی که در روز قبل از ممنوعیت 450 کامیون کالا صادر شد و پس از ایجاد ممنوعیت صادرات کالا به 30 کامیون رسید.

لازم به ذکر است که، در این نشست علاوه بر اسعد عبدالامیر عیدانی استاندار بصره و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، عبدالله کعبی قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مدیران این سازمان، عامر کعبی نماینده آبادان در مجلس و فرمانداران خرمشهر و آبادان نیز حضور داشتند.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز