استاندار بصره خبرداد؛

پرداخت بدهی یک میلیارد دلاری دولت عراق بابت صادرات برق ایران

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۲۱:۴۱:۱۸
کد خبر: ۷۲۸۱۰۵
پرداخت بدهی یک میلیارد دلاری دولت عراق بابت صادرات برق ایران
اسعد عبدالامیر عیدانی گفت: دولت عراق و استانداری بصره آماده پرداخت بدهی یک میلیارد دلاری خود بابت صادرات برق ایران است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اسعد عبدالامیر عیدانی استاندار بصره در نشست هم اندیشی استانداران خوزستان و بصره با توجه به سخنان استاندار خوزستان مبنی بر بحران آب و برق برای مردم دو استان، اظهار کرد: کاهش بارندگی، احداث سد در ترکیه و بستن آب کارون بر روی شط العرب باعث شوری آب در استان بصره نیز شده به‌نحوی ‌که آب را غیرقابل مصرف کرده است.

وی گفت: هم‌اکنون میزان شوری آب شط العرب در نزدیکی بصره به ۳۰ هزار و ۵۰۰ میکروموس بر متر مکعب رسیده که این میزان شوری و سختی آب را غیرقابل‌مصرف کرده است.

عیدانی در خصوص صحبت های شریعتی استاندار خوزستان مبنی بر بدهی بیش از یک میلیارد دلاری دولت عراق بابت صادرات برق ایران به این کشور، افزود: دولت عراق و استانداری بصره آماده پرداخت بدهی خود در زمینه برق دریافتی از ایران است ضمن اینکه توقف صادرات برق ایران به بصره باعث قطع چندین ساعته برق در این استان شده و نارضایتی عمومی را در پی داشته است.

لازم به ذکر است که تشکیل کمیته مشترک برای بررسی نقطه احداث سد بر روی اروندرود و بررسی و رفع مشکلات صادر کنندگان کالای ایرانی از مرز شلمچه از مصوبات این جلسه مشترک بود.

در این نشست علاوه بر اسعد عبدالامیر عیدانی استاندار بصره و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، عبدالله کعبی قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مدیران این سازمان، عامر کعبی نماینده آبادان در مجلس و فرمانداران خرمشهر و آبادان نیز حضور داشتند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز