قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند؛

تحمیل هزینه ۱۰ هزار دیناری عراق به صادر کنندگان ایرانی در مرز شلمچه

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۷:۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۲۸۱۱۱
تحمیل هزینه ۱۰ هزار دیناری عراق به صادر کنندگان ایرانی در مرز شلمچه
عبدالله کعبی گفت: ایجاد رانت طرف عراقی سبب تحمیل هزینه 10 هزار دیناری به تجار ایرانی شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، عبدالله کعبی قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند در نشست هم اندیشی استانداران خوزستان و بصره که در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: وضع برخی از قوانین در شلمچه عراق باعث کاهش صادرات به این کشور شده است.

وی گفت: ایجاد یک رانت به‌عنوان ثبت سفارش کالا در طرف عراقی باعث شده تا هزینه 10 هزار دیناری به تجار ایران وارد شود که این مبلغ در سایر مرزها از بازرگانان گرفته نمی‌شود.

کعبی به صادرات یک میلیارد و 200 میلیون دلاری کالا از مرز شلمچه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته به‌طور متوسط روزانه 400 تا 500 کامیون کالا از مرز شلمچه صادر می‌شد که این رقم هم‌اکنون به کمتر از 100 کامیون رسیده است.

اسعد عبدالامیر عیدانی استاندار بصره در این جلسه با عنوان اینکه تبادل تجاری بین ایران و عراق و به خصوص استان‌های خوزستان و بصره نقش مهی در گسترش روابط دوجانبه دارد، گفت: موانع پیش روی تجار ایرانی برای صادرات کالا به عراق به‌صورت ویژه در استانداری بصره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که تشکیل کمیته مشترک برای بررسی نقطه احداث سد بر روی اروندرود و بررسی و رفع مشکلات صادر کنندگان کالای ایرانی از مرز شلمچه از مصوبات این جلسه مشترک بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز