مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

منطقه دهدز یکی از مناطق بحران خیز خوزستان است/ لزوم راه اندازی سیستم مانیتورینگ بحران در خوزستان

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۱۷:۲۱:۴۹
کد خبر: ۷۳۱۰۹۲
منطقه دهدز یکی از مناطق بحران خیز خوزستان است/ لزوم راه اندازی سیستم مانیتورینگ بحران در خوزستان
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: منطقه دهدز نیز یکی از مناطق بحران خیز است چون در مرز بین چهارمحال و بختیاری و خوزستان و به عنوان دروازه ورودی این استان است این منطقه هم بحران های متعددی دارد که مشکلات ارتباطی تلفن همراه مردم را با مشکل مواجه می کند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیارمث حاجی زاده در نشست شورای اداری شهرستان باغملک که امروز 28 تیرماه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باغملک برگزار شد؛ با بیان اینکه که اقدامات رهای خوبی در حوزه وزارت ارتباطات و فن آوری برای استان انجام شده است؛ اظهار کرد: واقعیت این است که به دلیل عقب ماندگی هایی که خوزستان در بحث زیرساخت ها وجود دارد این بخش هم دچار عقب افتادگی است. یعنی هرآنچه که داشتیم مربوط به شهرهای نفتی است که قبل از انقلاب به وجود آمد و در زمان جنگ اکثر آنها از بین رفت و بعد از آن هم دچار فرسایش و رو به زوال رفت.

وی با بیان اینکه روزی آیندگان کارهای ما را نقد خواهند کرد؛ افزود: کارهایی که انجام شده به صورت مُسکنی بوده و در بحث زیرساخت ها که ارتباطات شاکله اصلی آن است . امروز در کشورهای توسعه یافته هم می بینیم آن چیزی که سرمایه گذاری اول را تشکیل می می دهد، توسعه زیرساخت ها در بخش ارتباطات و فن آوری است.

حاجی زاده تاکید کرد: در بخش حوادث و بحران هایی که در استان خوزستان رخ می دهد، نقاط کوری هست که در جاده ها و مناطق کوهستانی به ویژه مناطق زاگرس نشین و شهرهای ایذه و باغملک وجود دارد.منطقه امامزاده عبدالله باغملک منطقه ای زیارتی ـ سیاحتی است که در روزهای تعطیل بالغ بر 20 هزار نفر برای زیارت و تفریح می روند و دستگاه های POS (کارتخوان) مغازه های این منطقه گردشگری کار نمی کند و سیستم مالی آنجا مختل شده و زائران و گردشگرانی که قصد خرید از مغازه داران را دارند دچار مشکل می شوند

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: در بحث جاده نیز پرحادثه ترین جاده استان خوزستان را در همین مسیر هفتکل، ایذه و دهدز داریم که واقعا بدون اعتبار است و استاندار از اختیارات خودش ریسک کرده و دستور داده با تمام توان شروع شود چون جاده مرگ باری است و در تصادف زیادی هم که داریم برای خبررسانی به نیروهای امدادی مشکلاتی ایجاد می شود و خاطر نرسیدن به موقع بسیاری از مصدومان جان خود را از دست داده و خانواده های بسیار زیادی داغدار شدند

وی ادامه داد: منطقه دهدز نیز یکی از مناطق بحران خیز است چون در مرز بین چهارمحال و بختیاری و خوزستان و به عنوان دروازه ورودی این استان است این منطقه هم بحران های متعددی دارد که مشکلات ارتباطی تلفن همراه مردم را با مشکل مواجه می کند.

حاجی زاده اظهار کرد: اکثر اپراتورهای تلفن همراه در روستاهای این منطقه آنتن دهی ندارند و وقتی هم دارد بسیار ناقص است که انتظار داریم در این زمینه مورد حمایت وزیر ارتباطات قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: تنها آزادراه خوزستان خلیج فارس است ولی حدود 40 کیلومتر آن بدون آنتن دهی است و حتی در سفر وزیر کشاورزی برای بحث نهال کاری های کنترل ریزگردها، زمانی که آقای وزیر میخواست تلفنی صحبت کند واقعا آنتن نداشت.

وی با بیان اینکه در بحث زیرساخت ها در خصوص بحث آنتن دهی خطوط ایرانسل در استان مشکلداریم؛ ادامه داد: خوزستان تنها استانی است که دائم البحران شده چون هر 6 ساعت یک بحران داریم و استان به یک سیستم بی سیم و رادیویی فعالی نیاز داریم. چون بالاخره مجموعه وزارت ارتباطات در استان عضو اصلی ستاد بحران استان هستند و برای اینکه بهترین سالن مانیتورینگ بحران کشور را در خوزستان راه اندازی کنیم که سیستم مانیتورینگ و بیسیم جزو نیازهای اصلی آن است.

حاجی زاده تشریح کرد: این سیستم به خصوص برای چنین مناطقی و همچنین حوزه زاگرس نیاز مهی است؛ امسال در منطقه امامزاده عبداله و کوه های منگشت، دهدز، ابوالعباس و مال آقا که همه گردشگری هستند، مشکلات عدیده ای داشتیم از عشایری که گرفتار کولاک شدند تا آتش سوزی جنگل ها ولی از امکانات اولیه برای اطلاع رسانی مشکل داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز