بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر؛

پایان بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر/معرفی برگزیدگان

۱۳۹۷/۰۶/۰۱ - ۱۶:۴۱:۱۰
کد خبر: ۷۴۴۵۶۳
پایان بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر/معرفی برگزیدگان
هیات داوران بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در حضور حمید نیلی مدیر عامل انجمن نمایش کشور، برگزیدگان این دوره رامعرفی کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، با اجرای۲۰ اثر نمایشی از ۱۲ استان و از ۲۷ تا ۳۱ مرداد به ایستگاه پایانی رسید.

آراء هیات داوران این جشنواره در دو بخش صحنه ایی و میدانی با حضور حمید نیلی مدیر عامل انجمن نمایش کشور و همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و دبیر جشنواره، در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس، به شرح ذیل اعلام شد.

الف- آثار صحنه ایی:

هیات داوران این دوره بخش صحنه ایی را؛ حسین مسافر آستانه، کورش زارعی و مریم معترف تشکیل دادند.

بخش طراحی صحنه

در بخش طراحی صحنه محمد رسائلی برای طراحی صحنه  نمایش«بینایی» از رشت، سعید آقایی برای طراحی صحنه نمایش«دایک» از بجنورد، سمیه مهری برای نمایش«ثانیه صفر» و پویا عطایی برای نمایش«مثل سوسوی فانوس آویخته» از اصفهان کاندیدای دریافت جایزه شدند. با رای داوران سمیه مهری برای طراحی صحنه نمایش ثانیه صفر به عنوان قابل تقدیر معرفی شد و رتبه نخست به سعید آقایی برای طراحی صحنه نمایش دایک رسید.

بخش طراحی لباس

هیات داوران در بخش طراحی لباس از ستایش زینعلی برای طراحی لباس نمایش«ثانیه صفر» تقدیر کردند و سارا حسین پور برای طراحی لباس نمایش«تاکسی درمی» به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

بخش موسیقی

هیات داوران در بخش موسیقی هیچ کدام از آثار را مستحق دریافت جایزه ندانستند.

بخش بازیگری مرد

در بخش بازیگری مرد، هیئت داوران با اهدای لوح سپاس و جایزه تقدیر که شامل لوح تقدیر و وجه نقدی مشترک را به احمد مسافری برای نقش آفرینی در نمایش«ما چهار نفر بودیم» از خرمشهر و حسن اسدی برای بازی در نمایش«ثانیه صفر» تقدیم کرد.

جایزه مقام سوم بازیگری مرد بخش صحنه ای نیز به طور مشترک به احمد صمیمی برای نمایش«من تا مرز من» و احمد جعفری برای نمایش«ثانیه صفر» و جایزه مقام دوم این بخش نیز به محمد رسائی برای ایفای نقش در نمایش« بینایی» اهداء شد.

مقام اول بازیگری این دوره نیز به ناصر آل خمیس برای نقش آفرینی در نمایش«تاکسی درمی» رسید.

بخش بازیگری زن

 در بخش بازیگری زن، جایزه مقام سوم به طور مشترک به مریم هاشمیان  و عاطفه غنفری برای بازی در نمایش«ثانیه صفر» رسید.

شاهد خدادی برای نقش آفرینی در نمایش«من تا مرز من» جایزه مقام دوم بازیگری زن را کسب کرد.

در این بخش پروا آقاجانی بازیگر نمایش«۲۳» مستحق دریافت مقام اول بازیگری زن بیست و یکمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر شد.

بخش متن(نویسندگی)

رتبه سوم بخش نویسندگی این جشنواره به رسول حق جو نویسنده نمایش«تاکسی درمی» از اهواز تعلق گرفت.

همچنین مرتضی شاه کرم نویسنده نمایش«من تا مرز من» از تهران رتبه دوم را کسب کرد.

در همین راستا جایزه نخست بخش نویسندگی بیست و یکمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر به کامران شهلایی نویسنده نمایش«ثانیه صفر» از تهران رسید.

بخش کارگردانی

رتبه سوم کارگردانی به مجتبی رستمی فر کارگردان نمایش«تاکسی درمی» از اهواز رسید، در همین بخش سمیه مهری کارگردان نمایش«ثانیه صفر» از تهران مقام دوم را از آن خود کرد.

رتبه نخست بخش کارگردانی صحنه ای این جشنواره به حامد عالمی پور کارگردان نمایش«دایک» از بجنورد تعلق گرفت.

نمایش های برگزیده:

هیات داوران نمایش«دایک» به کارگردانی حامد عالمی پور از بجنورد و نمایش«ثانیه صفر» به کارگردانی سمیه مهری از تهران را به ترتیب به عنوان نمایش های برگزیده اول و دوم بیست و دومین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر معرفی کردند.

 

ب- آثار میدانی

هیات داوران این دوره بخش میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر را؛ امیر حسین شفیعی، علی محمد رادمنش و آرزو افشار تشکیل دادند.

بخش موسیقی

در بخش موسیقی آثار میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، از احمد صمیمی برای آهنگسازی نمایش«یه لحظه» تقدیر شد.

در این بخش هیات داوران احمد جعفری و علی خاتمی را برای ساخت آهنگ نمایش«کولونی نشینان» از بوشهر به عنوان برگزیده  معرفی کردند.

بخش طراحی فضا و صحنه

هیات داوران از بهنام کاوه برای طراحی فضا و صحنه نمایش«هیچ کس» از آبادان تقدیر کردند و محمد رضا پور علی و میلاد حسین زاده را به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی کردند.

بخش بازیگری مرد

در این بخش مقام سوم مشترک بازیگری مرد آثار میدانی بیست و یکمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر به مصطفی کولیوندی برای بازی در نمایش«عاشقانه های یک جنگ» از دهلران و بهنام کاوه بری نقش آفرین در نمایش«هیچ کس» از آبادان رسید.

همچنین احمد صمیمی برای بازی در نمایش«یه لحظه» از کرج به مقام دوم بازیگری مرد دست یافت.

هیات داوران مهدی ضیائیان پور بازیگر نمایش« یه لحظه» از کرج را حائز دریافت مقام اول بازیگری مرد آثار میدانی بیست و یکمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر دانستند.

بخش بازیگری زن

مقام سوم بازیگری زن این دوره به مارال ایزد بخش برای بازی در نمایش«کولونی نشینان» از بوشهر رسید.

مهتاب زند نیز برای بازی در نمایش«چند ماهی عاشق» از بروجرد مقام دوم بازیگری زن را به خود اختصاص داد.

هیات داوران این دوره آثار میدانی بیست و یکمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر، هاجر جان نژاد را برای بازی در نمایش«جنگ زده» از آبادان را به عنوان بازیگر مقام اول زن معرفی کردند.

بخش طرح وایده

مقام سوم بخش طرح و ایده آثار نمایشی میدانی این دوره به پژمان شاهوردی برای نمایش«چند ماهی عاشق» از بروجرد و مقام دوم نیز به عادل کروشاوی برای طرح و ایده نمایش«نوبت کیه» از خرمشهر تقدیم شد.

 در این بخش محمدرضا جعفری برای نمایش«گم» از آستان اشرفیه به مقام اول دست یافت.

بخش کارگردانی

مقام سوم کارگردانی آثار میدانی بیست و یکمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر به حمید رضایی برای کارگردانی نمایش«زندگی در یک اتاق»  از تهران و مقام دوم به میلاد حسین زاده برای کارگردانی نمایش«گم» از آستان اشرفیه رسید.

هیات داوران در این بخش پژمان شاهوردی برای کارگردانی نمایش«چند ماهی عاشق» از بروجرد را حائز در یافت مقام اول دانستند.

آثار برگزیده میدانی

هئیت داوران بیست و یکمین جشنواره تئاتر ملی فتح خرمشهر، نمایش«چند ماهی عاشق» به کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد و نمایش«گم» را به کارگزدانی میلاد حسین زاده، به ترتیب برگزیدگان اول و دوم معرفی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز