مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان:

برگزاری نخستین جایزه شعر قیصر امین پور در حوزه کودک و نوجوان/ مدیران استان فرهنگ را گرامی‌تر بدارند

۱۳۹۷/۰۶/۰۸ - ۱۹:۴۲:۰۴
کد خبر: ۷۴۷۵۷۵
برگزاری نخستین جایزه شعر قیصر امین پور در حوزه کودک و نوجوان/ مدیران استان فرهنگ را گرامی‌تر بدارند
مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان گفت:نخستین جایزه شعر قیصر امین پور در حوزه کودک و نوجوان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، وحید کیانی با بیان اینکه 63 مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در استان فعال است؛اظهار کرد: در برخی از شهرستان ها بیش از یک مرکز و در برخی اصلا مرکزی وجود ندارد. شهرستان اهواز دارای هفت مرکز کانون، دزفول و اندیمشک هر کدام پنج مرکز، آبادان و خرمشهر هر کدام چهار مرکز، و امیدیه 2 مرکز هستند اما شهرستانی مانند اندیکا حتی از داشتن یک مرکز کانون پرورش فکری محروم است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم تا مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجان را به دل مردم ببریم و مردم با کانون ارتباط برقرار کنند؛ بیان کرد: به دلیل محدودیت در ایجاد مراکز فرهنگی ثابت تفاهمنامه ای به منظور ایجاد ظرفیت های تازه و بیشتر میان اداره کل کانون پرورش فکری کودک ونوجوان خوزستان، نهاد کتابخانه های عمومی استان و اداره کل امور روستایی در دست تهیه است تا بتوانیم خدمات بهتری به کودکان و نوجوانان این استان ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: طرح کتابخانه های سیار از50 سال پیش توسط کانون‌های پرورش فکری آغاز شده و در این طرح خودروهایی با تجهیزات کامل، فعالیت‌های سرگرمی پرورش فکر و کتاب به روستاهای عشایری می‌روند.

کیانی با بیان اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای سنین هفت تا 17 سال طراحی شده اند؛ اظهار کرد: در کانون‌های پرورش فکری به فعالیت‌های هنرهای هفت‌گانه برای کودکان توجه می‌شود. تولید تئاتر، نمایش و عروسک‌سازی از دیگر فعالیت‌هایی ارائه شده در کانون هستند. در خصوص کودکاناستثنائی و معلول نیز برنامه هایی در نظر داریم و اغلب مراکز تجهیزات اولیه ای چون ویلچر دارند و رمپ ورودی برای تردد آسان کودکان معلول وجود دارد.

کیانی افزود: بودجه عمرانی کانون از منابع استانی تامین می شود و عموما هزینه‌هایی که به کانون اختصاص پیدا می‌کند کم است و اصلا جوابگو نیست. نیاز است تاحدی جهت‌گیری مدیران استان نسبت به کانون کمی دقیق‌تر باشد و فرهنگ را تا حدی گرامی‌تر بدارند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خوزستان بیان کرد: این هفته در سی و یکمین جشنواره فیلم و انیمشین در اصفهان یکی از اعضای کانون خوزستان در حوزه متحرک‌سازی و انیمشین حایز رتبه ملی شد که در روزهای آینده از او تقدیر می‌شود. در آبان ماه جشنواره قصه گوی برگزار می شود. این جشنواره علاقه مندان بسیاری دارد و امسال بخش قصه گویی موبایلی نیز به آن اضافه شده که علاقه مندان می توانند قصه های 90 ثانیه زندگی خود را به جشنواره ارسال کنند.

کیانی ادامه داد: علاوه بر این قصد داریم نخستین جایزه شعر قیصر امین پور در حوزه کودک و نوجوان را برپا کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز