فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر؛

پیاده روی اربعین بزرگترین تجمع جهان اسلام است/خدمات رسانی به ۷ هزار زائر در بیمارستان صحرایی پایگاه دریایی+ببینید

۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۴:۵۹:۴۴
کد خبر: ۷۷۰۶۲۷
پیاده روی اربعین بزرگترین تجمع جهان اسلام است/خدمات رسانی به ۷ هزار زائر در بیمارستان صحرایی پایگاه دریایی+ببینید
ناخدا یکم عرشه و ستاد جلیل مقدم از پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین تجمع جهان اسلام نام برد.

به گزارش خبرنگار برنا از شلمچه، ناخدا یکم عرشه و ستاد جلیل مقدم فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر در جریان آئین پیاده روی کارکنان و خانواده های نیروهای پایگاه دریایی که از محل این پایگاه تا مرز شلمچه انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم آبادان و خرمشهر و پایگاه نیروی دریایی خرمشهر با حضور در پیاده روی اربعین در راستای گسترش پیام امام حسین و جمهوری اسلامی ایران نمادی از وحدت را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

وی هدف از حضور در همایش عظیم اربعین را حرکت در مسیر امام حسین که همانا مبارزه با ظلم و اجرای عدالت است، نام برد و گفت: امروز به همت خانواده های کارکنان پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر و خیل عظیم شهروندان آبادانی و خرمشهری از فلکه مقاومت تا شلمچه به فاصله ۱۵ کیلومتر پیاده روی اربعین انجام شد.

مقدم افزود: در این مسیر طی شده، عشق به سالار شهیدان موج می زد و زیبایی های خاصی از حضور کودکان، زنان و پیر و جوان دیده می شد.

فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات قابل ارائه این پایگاه در ایام اربعین اضافه کرد: از ۲۵ مهرماه دو موکب و یک بیمارستان صحرایی مجهز را در شلمچه بر پا کردیم ضمن آنکه پارکینگ اختصاصی و خوابگاه هایی نیز برای نیروهای مسلح و همچنین زائران بر پا شده است.

وی ادامه داد: دو موکب را نیز برای اسکان رایگان زائران پیش بینی کردیم که در اختیار آنان قرار گرفت، در این مواکب خدماتی همچون توزیع چای، شربت، آب معدنی، صبحانه و نهار نیز به زائران ارائه می شود.

ناخدایکم عرشه و ستاد مقدم با بیان اینکه در بیمارستان صحرایی خدمات رایگان به زائران ارائه می شود، توضیح داد: دو اکیپ پزشکی متخصص اورژانس نیز در این بیمارستان به زائران خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می کنند ضمن آنکه توزیع دارو در این بیمارستان صحرایی به زائران به صورت رایگان انجام می شود.

وی به پیش بینی توزیع رایگان بسته های بهداشتی در میان  زائران اشاره کرد و افزود: یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو واکنش سریع نیز در این بیمارستان مستقرند که برای آزمایش آب و غذا نیز مورد استفاده قرار گرفت.

فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر اعلام کرد: طبق آمار موجود تا روز گذشته هفت هزار زائر به بیمارستان صحرایی این پایگاه در مرز شلمچه مراجعه کردند که از خدمات درمانی و بهداشتی قابل ارائه در این بیمارستان استفاده کردند.

ناخدایکم عرشه و ستاد مقدم افزود: در فضای مسمومی که توسط رژیم اسرائیل و آمریکا و آل سعود بر ضد شیعیان وجود دارد  راهپیمایی اربعین که بزرگترین تجمع جهان اسلام است می تواند چهره واقعی شیعیان را به جهان نشان داد.

فرمانده پایگاه دریایی آبادان و خرمشهر در پایان تصریح کرد: موکب و بیمارستان صحرایی مستقر در شلمچه تا سه روز پس از اربعین به زائران خدمات رسانی می کنند اما موکب مقابل پایگاه دریایی با توجه به وفات پیامبر تا روز ۲۹ صفر به زائران خدمات رسانی می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز