مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند خبر داد:

۴۵۰۰ جلد کتاب به مدارس روستایی آبادان و خرمشهر اهداء شد+ببینید

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۱۵:۳۴:۴۱
کد خبر: ۷۷۹۱۲۴
۴۵۰۰ جلد کتاب به مدارس روستایی آبادان و خرمشهر اهداء شد+ببینید
همایون قنواتی از اهدای چهار هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به مدارس روستایی آبادان و خرمشهر خبر داد.

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان، اظهار کرد: در راستای ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی بین دانش آموزان مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، تعداد چهار هزار و 500 جلد کتاب بین مدارس محروم آبادان و خرمشهر توزیع شد.

وی گفت: این کتاب ها شامل 250 عنوان کتاب است که به مدارس سه روستای آبادان و سه روستای خرمشهر اهدا شد.

قنواتی افزود: برای تهیه این تعداد کتاب که شامل موضوعاتی همچون مذهبی، کودکان و نوجوانان، هنری، ادبی و علمی هستند، یک میلیارد و 100 میلیون ریال از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و مدیریت فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند هزینه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای آن مستلزم ایجاد انگیزه و تهیه منابع مطالعاتی است، اضافه کرد: یکی از راه‌ ها و ایده ‌هایی که می‌ تواند تاثیر بسزایی در گسترش و ارتقای سطح فرهنگ مطالعه در جامعه داشته باشد، اهدای کتاب است.

وی به تعداد کتابخانه های عمومی در شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره و عنوان کرد: 10 باب کتابخانه عمومی با پنج هزار عضو در سطح شهرستان آبادان وجود دارد و خرمشهر هم دارای هفت کتابخانه عمومی با بیش از سه هزار عضو است.

قنواتی در پایان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته موافقت نامه ساخت یک باب کتابخانه در جزیره مینو فی مابین مدیریت فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و نهاد کتابخانه های عمومی امضاء شده که با تامین اعتبار آن مراحل ساخت و تجهیز آن آغاز خواهد شد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز