معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

دو مرکز غیر مجاز ارائه‌دهنده خدمات درمانی در آبادان پلمپ شد

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۳:۳۱:۱۷
کد خبر: ۷۹۴۰۴۷
دو مرکز غیر مجاز ارائه‌دهنده خدمات درمانی در آبادان پلمپ شد
حجت‌اله جانبی گفت: دو مرکز غیر مجاز ارائه‌دهنده خدمات درمانی در آبادان شناسایی و پلمپ شدند.

حجت‌اله جانبی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار برنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی بازدیدهای میدانی کارشناسان نظارت بر درمان دانشکده  و گزارش های مردمی، دو مرکز که توسط افراد غیر پزشک و فاقد صلاحیت راه‌اندازی و به انجام لیزر درمانی و سایر اعمال زیبایی و دخالت در کارهای تخصصی پزشکی مبادرت می ورزیدند، شناسایی و پس از طی مراحل قانونی پلمپ و پرونده آنها برای برخورد قانونی با همکاری واحد حقوقی دانشکده به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

او گفت: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت، استفاده از هر گونه تجهیزات و دستگاه‌های درمانی بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع بوده و هیچ شخصی نمی‌تواند بدون داشتن تخصص و  اخذ مجوزهای مربوطه  از این دستگاه‌ها برای درمان بیماران استفاده کند.

جانبی به شهروندان توصیه کرد اقداماتی مانند لیزر درمانی و سایر درمان‌های مرتبط با پوست و مو را در مراکز پزشکی دارای مجوز از دانشکده علوم پزشکی انجام دهند و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه 190 اطلاع داده و یا به صورت حضوری موارد را به کارشناسان نظارت بر درمان دانشکده گزارش کنند تا با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرد.

لازم به ذکر است که از ابتدای سال 1397 تا کنون هشت مرکز در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان به دلیل مداخله در امور پزشکی شناسایی و پلمپ شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز