امام جمعه آبادان خواستار شد:

فاز ۴ پالایشگاه آبادان راه اندازی شود/سخت افزارهای قابل استفاده را موزه نکنید

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۲:۳۰:۰۷
کد خبر: ۸۰۰۷۴۷
فاز ۴ پالایشگاه آبادان راه اندازی شود/سخت افزارهای قابل استفاده را موزه نکنید
حجت السلام علی ابراهیمی پور گفت: از مسئولان وزارت نفت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می خواهیم هر چه سریع تر فاز ۴ پالایشگاه آبادان را اجرایی و راه اندازی کنند.

گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حجت السلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح موزه کار آموزان آبادان در محل باشگاه گلستان خطاب به مدیران موزه های نفت کشور اظهار کرد: از اینکه نرم افزارهای پالایشگاه و مکتوباتی را که به عنوان سرمایه های تاریخی شهر است، حفظ کردید، قدردانی می کنیم، اما با این مسئله که کل شهر آبادان را تبدیل به موزه کنید، مخالفیم.

او گفت: بسیاری از ابزار و قطعات پالایشگاه که قرار بود دور ریخته شوند اکنون توسط نیروهای پالایشگاه در بخش های مختلف تبدیل به قطعات قابل استفاده شده است.

ابراهیمی پور افزود: اینکه بهترین امکانات و ابزار کاربردی که می توانند مورد استفاده در پالایشگاه باشند اکنون در جایی به عنوان موزه محبوس شده اند تا به مراجعان بگوییم که گذشته آبادان چه بوده، برای مردم تلخ، سنگین و غیر قابل پذیرش است.

امام جمعه آبادان خاطر نشان کرد: زمانی برای آموزش از کشورهای مختلف به اینجا می آمدند اما الان این فضای آموزشی که می توانست مجددا احیا و برای آموزش در حوزه صنعت نفت بکار گرفته شود، تبدیل به موزه شده است.

او خطاب به مدیر طرح موزه های صنعت نفت عنوان کرد: تبدیل بنزین خانه آبادان به عنوان نخستین بنزین خانه کشور به موزه کاری ارزشمند است چون دستگاه ها و امکانات مدرن جایگزین آن شده و مردم از آن استفاده می کنند، اما در ازای تبدیل مرکز کارآموزان صنعت نفت به موزه چه امکانات مدرن را جایگزین کرده اید؟

ابراهیمی پور یادآور شد: اصرار ما بر آن است که نگوئید آبادان اولین ها بوده، بلکه اجازه دهید اولین ها باقی بماند و برای دستیابی به این مهم  نیاز به کمک و همراهی همگان داریم.

امام جمعه آبادان بیان کرد: انتظار داریم مسئولان وزارت نفت و نمایندگان مردم در مجلس به راه اندازی هر چه سریع تر فاز ۴ پالایشگاه آبادان همت کنند.

ابراهیمی پور خطاب به مدیران طرح موزه های صنعت نفت گفت: انجام این کار علاوه بر کمک به اشتغال و درآمد مردم منطقه می تواند سبب بهبود و کیفی سازی پالایشگاه آبادان و جلوگیری از واگذاری آن به بخش خصوصی و تبدیل شدن آن به موزه ای شبیه آنچه در هفت تپه و برخی جاهای دیگر رخ داد و تیشه به ریشه نظام، انقلاب و اسلام زد، شود.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دانشکده نفت آبادان گفت: بلایی که بر سر این دانشکده در آورده اند که آن را از حیض انتفاع می اندازند و با این کارشان انگیزه کار در این دانشکده را از اساتید بگیرند، متاسفانه امتیازاتی که پیشتر به این دانشکده داده شده بود را کم کم از آن گرفته اند.

امام جمعه آبادان با تکرار چندین باره اینکه داشته های صنعتی آبادان را به بهانه حفظ تاریخش به موزه تبدیل نکنید، تصریح کرد: در صورت انجام این کار به طور قطع آیندگان در مورد ما بد قضاوت خواهند کرد و می گویند که؛ مدیران در زمینه مدیریت سرمایه ها و ظرفیت های این شهر به خوبی عمل نکردند، لذا سخت افزارهایی که قابل استفاده اند در قالب موزه قرار ندهید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز