مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد:

لزوم اجرای پیوست های زیست محیطی در پروژه های مختلف خوزستان/مدیران فرهنگ بازسازی را به فرهنگ پیشگیری تبدیل کنند

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۵:۴۲:۱۴
کد خبر: ۸۰۲۸۵۶
لزوم اجرای پیوست های زیست محیطی در پروژه های مختلف خوزستان/مدیران فرهنگ بازسازی را به فرهنگ پیشگیری تبدیل کنند
کیامرث حاجی زاده گفت: مشکلات استان خوزستان در بخش های مختلف به ویژه ابر بحران گرد و خاک نتیجه عملکرد بد در اجرای پیوست های زیست محیطی پروژه های مختلف است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در جلسه فوری تصمیم‌گیری و انجام اقدامات لازم برای جا به جایی سکنه روستای میراحمد غریبی‌های بخش دهدز شهرستان ایذه و روستای درآویزه شهرستان باوی اظهار کرد: استان با بارندگی اخیر رتبه دوم بارندگی کشور و در چهار دهه اخیر این سطح بارش کم سابقه بوده است.

او با اشاره به این‌که با تمهیدات اندیشیده شده از تکرار حوادث سال قبل در سال جاری پیشگیری شده، گفت: مدیران باید فرهنگ مقابله با آمادگی در بحران‌ها یا به عبارتی فرهنگ بازسازی را به فرهنگ پیشگیری تبدیل کنند در واقع سه مرحله بحران را کنار بگذارند و به مولفه اول یعنی پیش بینی و پیشگیری باز گردند.

حاجی زاده افزود: در زمینه زیرساخت ها، ساخت و سازها در تمامی شهرها و روستاها باید پیوست های زیست محیطی را دارا  باشند.

او اضافه کرد: مشکلات استان خوزستان در بخش های مختلف به ویژه ابر بحران گرد و خاک نتیجه عملکرد بد در اجرای پیوست های زیست محیطی پروژه های مختلف است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با عنوان اینکه فرهنگ مدیریت پیشگیری را در ذهن و فکر خودمان نهادینه نکرده ایم، توضیح داد: اتفاق بهمن ۹۵ و تهدید ایجاد شده برای مردم خوزستان سبب شد با پیام رهبرمعظم رهبری و پای کار آمدن دولت، برای نخستین بار کنترل کانون های گرد و خاک با منشا فکری انجام شود.

او خاطرنشان کرد: براساس گزارش منابع طبیعی و جهاد نصر بیش از ۵۰ هزار هکتار به وسیله نهال کاری، مالچ پاشی و مدیریت مرتع تحت کنترل در آمده و همچنان نیز ادامه دارد.

حاجی زاده در پایان بیان کرد: قطعا اگر کار گروه مقابله با سیلاب ها در ۴۰ روز گذشته تشکیل نمی شد و رهاسازی آب نیز با برنامه صورت نمی گرفت، اکنون وضعیتی به مراتب بدتر از سال ۹۵ را شاهد بودیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز