مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد:

رشد۳۵ درصدی فعالیت‌های نظارتی درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۱۴:۰۰:۵۲
کد خبر: ۸۰۶۰۷۱
رشد۳۵ درصدی فعالیت‌های نظارتی درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان
قاسم سعیدی از رشد 35درصدی فعالیت‌های نظارتی این اداره در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

سید قاسم سعیدی مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت‌ و گو با خبرنگار برنا در آبادان، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: طی ماه های گذشته از سال جاری کارشناسان این حوزه 905 نوبت بازرسی نظارتی از مراکز تشخیصی و درمانی داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال 1396 این بازرسی‌ها رشدی معادل 35 درصد داشته است.

او گفت: در راستای این بازرسی‌ها و در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی این مراکز، 539 مورد ارائه راهکار نظارتی به صورت کتبی، 9 مورد پلمپ مراکز غیر مجاز با هماهنگی مراجع قضایی، معرفی12 مرکز به هیئت تخلفات انتظامی سازمان نظام پزشکی، ارجاع  پرونده 6 مرکز به کمیسیون ماده 11 تعزیرات دانشکده صورت گرفته است.

سعیدی افزود: مدیریت نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان به صورت شبانه‌روزی و یا از طریق سامانه تلفنی 190 آماده دریافت شکایات است.

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: بازدیدهای نظارتی انجام شده شامل مطب پزشکان متخصص، عمومی‌، دندانپزشکان، دفاتر کار مامایی، درمانگاه‌های عمومی، مراکز فیزیوتراپی، بینایی سنجی و عینک‌سازی، تغذیه و رژیم درمانی، تصویربرداری و کار درمانی است.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: این بازدیدها به صورت مستمر  و با توجه به نیاز و شرایط در برخی از مواقع به صورت هفتگی و گاهی چندین نوبت در ماه صورت می‌گیرد، همچنین دفاتر کار، مطب‌ها و کلینیک‌ها از لحاظ داشتن استانداردهای بهداشتی و ارایه خدمات رفاهی، بررسی مدارک و پروانه‌های قانونی پزشکان و پیراپزشکان بررسی شده و تجهیزات، مواد و داروهای مورد استفاده در مطب پزشکان، پیراپزشکان، دندانپزشکان و کلینیک‌ها از لحاظ داشتن تاریخ مصرف، نحوه جمع‌آوری و دفع زباله‌های عفونی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز