استاندار خوزستان در ستاد بحران عنوان کرد:

لزوم اتمام عملیات ساخت سد بختیاری/شکستگی سیل بند رفیع ترمیم شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۰۷:۵۵:۱۹
کد خبر: ۸۰۶۷۷۷
لزوم اتمام عملیات ساخت سد بختیاری/شکستگی سیل بند رفیع ترمیم شد
غلامرضا شریعتی گفت: با بهره برداری از سد بختیاری در بالادست رود دز، می توان از آن سد برای مدیریت سیلاب های احتمالی بهره برد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، شامگاه چهارشنبه نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران خوزستان در خصوص وضعیت شهر رفیع با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، جمعی از نمایندگان وزارت خانه ها و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران استانی برگزار شد.

در این نشست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با بیان اینکه از رییس جمهور به واسطه توجه و دستوری که برای حل مشکلات استان دادند تشکر می کنم، اظهار کرد: امیدواریم با این سفر و تمهیداتی که اندیشیده خواهد شد، به نحوی عمل کنیم که مشکلات کمتری ایجاد شود و محنت و رنج مردم کاهش یابد.

او با عنوان اینکه حجم سیلاب های امسال قابل قیاس با سال 95 بود، گفت: تفاوت امسال با سال 95 این بود که همه به کمک آمدند تا حجم رهاسازی آب از سدهای مختلف را مدیریت کنیم و همه دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح در کنار مردم، منسجم تر در مدیریت این بحران، دوشادوش یکدیگر تلاش کردند.

استاندار خوزستان با اشاره به حضور پر رنگ و همکاری مردم در سیلاب شهر رفیع، افزود: شیوخ و بزرگان شهر رفیع را در جریان بحران قرار دادیم و برای مشاهده کردن وضعیت به محل سیلاب بردیم. در این میان جوانان و اقشار مختلف نیز همکاری خوبی داشتند.

شریعتی اضافه کرد: در این میان میزان تجهیزات و امکانات مستقر در روستای آلبوعفری به اندازه شهر رفیع نبود اما از امشب و با بهبود وضعیت ترمیم سیل بند رفیع، بخشی از تجهیزات و امکانات را در روستای آلبوعفری مستقر می کنیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان توضیح داد: اگر مجموعه مدیریت بحران به کمک آب و برق نمی آمد خسارات زیادی داشتیم؛ در 12 روز اخیر همه دستگاه های استان برای مدیریت روان آب ها بسیج شدند. فرمانداران شوش، شوشتر، دزفول، اهواز، سوسنگرد، هویزه، اندیمشک، بخشداران، راه و شهرسازی، راهداری، مناطق نفتخیز، آب و فاضلاب، آب و برق، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن به وظایف خود عمل کرده و تلاش کردند اوضاع را کنترل و مدیریت کنند، که از همه این دستگاه ها صمیمانه تشکر می کنم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: چنانچه عملیات احداث سد بختیاری در بالادست رود دز پایان یابد، می توان از آن سد برای مدیریت سیلاب ها بهره برد. این سد در حال حاضر 45 درصد پیشرفت داشته و نیاز است زودتر به بهره برداری برسد.

او خاطرنشان کرد: اداره کل مدیریت بحران خوزستان کار عظیم و ویژه ای انجام داد و شبانه روز در جای جای استان حضور پیدا کرد و با نظارت های میدانی سبب تصمیمات دقیق تر و کاهش خسارت شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: از مهندسی و توسعه نفت که فعالیت های روتین خود را تعطیل کرد و دستگاه های خود را برای کمک به صحنه آورد، هم چنین نیروهای مسلح و همه اجزای سازمان مدیریت بحران و توزیع برق که در سریع ترین زمان روشنایی ایجاد کرد تا بخش های امدادی در ساعات شب مشغول ترمیم سیل بند باشند، تقدیر و تشکر می کنم.

شریعتی در پایان ضمن تشکر از شهرداری اهواز و هفتکل و بنیاد مستضعفان ابراز امیدواری کرد که امشب شکستگی سیل بند رفیع بسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور به دستور دکتر روحانی امروز چهارشنبه 10 بهمن ماه  در راس هیاتی به خوزستان سفر کردتا ضمن بازدید از مناطق سیل زده، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت کمک رسانی به سیل زدگان و برآورد خسارت سیلاب های اخیر استان را بررسی و به سمع رئیس جمهور برسانند.

پیش از این، واعظی صبح چهارشنبه از مناطق سیل زده استان لرستان بازدید کرده بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز