با حضور علاقمندان به هنر چهارم؛

نمایشگاه آثار یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر در آبادان افتتاح شد/همزمانی برگزاری جشنواره فجر تهران در آبادان قدمی به سوی فرهنگ سازی و مدنیت است

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۰:۴۰:۱۵
کد خبر: ۸۱۵۲۹۳
نمایشگاه آثار یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر در آبادان افتتاح شد/همزمانی برگزاری جشنواره فجر تهران در آبادان قدمی به سوی فرهنگ سازی و مدنیت است
با حضور ابراهیم حقیقی دبیر کل یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر و مسوولان منطقه ایی، نمایشگاه "طوبای زرین" و "چهل نمایشگاه، چهل شهر"در محل موزه هنرهای معاصر آبادان بر پا شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شامگاه چهارشنبه یکم اسفند ماه جاری نمایشگاه بخش "طوبای زرین" و "چهل نمایشگاه چهل شهر" یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر در سالن شماره یک موزه هنرهای معاصر آبادان افتتاح شد.

ابراهیم حقیقی دبیر کل یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر در این مراسم با بیان اینکه هنر معاصر ایران در چهل سال اخیر رویکردهای متنوعی داشته است اظهار کرد: پیشنهاد کردیم تا بخش‌هایی از یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شهرستان‌ها برگزار شود و آبادان یکی از مکان های برگزاری در نظر گرفته شد که از مسوولان منطقه آزاد اروند بابت همکاری در برگزاری این نمایشگاه تشکر می کنیم.

او با عنوان اینکه همزمانی افتتاح نمایشگاه آثار فجر با نمایشگاه"اتو واگنر" اتریش باعث مسرت است، گفت: بخش های قابل تکثیر جشنواره نظیر عکس، پوستر، کاریکاتور و تصویرسازی به تعداد ۲۶۵ قطعه همزمان با تهران در موزه هنرهای معاصر آبادان تا 10 اسفند ماه سال جاری برای بازدید عموم و علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

حقیقی با اشاره به تاریخ هفت هزار ساله و کهنسال خوزستان افزود: آثار باقی مانده در شوش و شوشتر و به ویژه مقبره دانیال نبی مشهود است و در این باره حرف های بسیاری داریم.

این مدیر هنری با بیان اینکه آبادان مردان و زنان سلحشوری از قومیت های مختلف را با خود به همراه دارد و شهری مهمان پذیر است، عنوان کرد: آبادان به مثابه مادری مهربان قومیت های مختلف را در درون خود جای داده و آنان با همدلی، مهربانی، آرامش و احترام در کنار همدیگر همزیستی مسالمت آمیزی شکل داده اند، جا دارد از این مادر مهربان نگهداری و مراقبت کنیم همانطوری که اتریشی ها توانستند شهرهایشان را بسازند و نگهداری کنند، امروز اگر نام"فرمان فرمانیان" به میان می آید بدلیل طراحی شهر تهران است.

این گرافیست با اشاره به موزه هنرهای معاصر آبادان تصریح کرد: مکان ها صرفا یک کالبد فیزیکی نیستند، و آغاز زندگی در آنها به سبب حضور انسان ها است که تمدن را به نمایش می گذارند. زندگی مکان ها با چنین اتفاقاتی(برپایی نمایشگاه) شکل می گیرد.

حقیقی در پایان با اشاره به اینکه از تمام کسانی که شرایط برگزاری این اتفاق میمون و مبارک را در آبادان مهیا کردند بسیار قدردانی می کنم، بیان کرد: لازم است تا آبادانی ها نیز با جریان هایی که سال ها فقط به تهران تعلق گرفته آشنا شوند، زیرا تهران همه ی ایران نیست و همه شهرهای ما لیاقت آن را دارند که بیشتر از اینها به آنها پرداخته شود. از این رو برگزاری همزمان جشنواره یازدهم در آبادان قدمی به سوی فرهنگ سازی و مدنیت است.

لازم به ذکر است که 265 اثر به نمایش در آمده در بخش"طوبای زرین" و "چهل نمایشگاه چهل شهر" یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر شامل 82 اثر تصویر سازی، 70 اثر عکاسی، 74 اثر کارتون و کاریکاتور، 39 اثر گرافیک و تصویر، 40  اثر از آثار گنجینه‌ی موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان"انقلاب در موزه هنرهای معاصر آبادان" تا 10 اسفند ماه جاری برپاست.

در این مراسم سفیر اتریش اشتفان شلتس، گلمر مینا خطیبی استاد دانشگاه وین، رحیم سیاهکار زاده مدیرعامل شرکت توسعه هنرهای تجسمی کشور، قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، همایون قنواتی مدیرکل ارشاد منطقه آزاد اروند و چهره های مختلف فرهنگی هنری از جمله خسرو نشان رییس اسبق مرکز هنرهای نمایشی کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق خوزستان نیز حضور داشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز