امروز با حضور وزیر نفت؛

عملیات احداث طرح اتیلن اکساید اندیمشک آغاز شد

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۱۱:۴۴:۴۵
کد خبر: ۸۲۱۳۸۱
عملیات احداث طرح اتیلن اکساید اندیمشک آغاز شد
با حضور وزیر نفت در اندیمشک، عملیات اجرایی طرح جدید 200 هزار تنی اتیلن اکساید و محصولات پایین‌دست صنعت پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش و اشتغال‌آفرینی پایدار، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، امروز پنج شنبه 16 اسفند ماه با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، فریدون حسنوند رییس کمیسیون انرژی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک و جمعی از مسوولان شهری و استانی رسما عملیات اجرایی پتروشیمی اندیمشک(هلدینگ خلیج فارس) آغاز شد.

همزمان با افزایش ظرفیت تولید اتیلن در پارس جنوبی، بخشی از اتیلن مازاد تولیدی(حدود 90 هزار تن) از مسیر خط لوله اتیلن غرب به اندیمشک منتقل می‌شود و در این منطقه طرح اتیلن اکساید و محصولات پایین‌دست پتروشیمی تولید می‌شود.

طرح جدید پتروشیمی اندیمشک افزون بر اتیلن اکساید و محصولات پایین‌دست صنعت، دیگر محصولات زنجیره اتیلن اکساید شامل اتواکسیلات، گلایکول اتر، اتانول آمین، MDEA را هم تولید و عرضه خواهد کرد. هر یک از این محصولات به تنهایی می‌تواند تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از محصولات صنایع تکمیلی پتروشیمی باشد که دارای کاربردهای متعدد در صنایع مختلف رنگ، نساجی، آرایشی و بهداشتی، آفت‌کش‌ها، صنایع سیمان، شیرین‌سازی گاز، شوینده‌ها هستند.

برای ساخت و بهره‌برداری طرح اتیلن اکساید اندیمشک پیش‌بینی حدود 388 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است که هلدینگ خلیج فارس از مسیرهای مختلف و متنوع برای تامین منابع مالی اقدام خواهد کرد.

مجتمع اتیلن اکساید اندیمشک قرار است در مدت زمان 36 ماه تکمیل و به بهره برداری برسد و پیش بینی می شود با احداث این پروژه بیش از دو هزار نفر اشتغال در زمان ساخت و 800 نفر در زمان بهربرداری بوجود آورد که نقش به سزایی در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری منطقه ایفا خواهد کرد.

طرح جدید اتیلن اکساید و پایین‌دست صنعت اندیمشک در منطقه‌ای احداث می شود که کمترین فاصله را با خط لوله ششم سراسری برای تامین سوخت گاز و سد کرخه به عنوان منبع تامین آب دارد.

همچنین با توافق برق منطقه‌ای استان خوزستان و پتروشیمی فجر، برق این مجتمع با تهاتر دو مجموعه تامین خواهد شد.

مطالعات اقتصادی، بازار و فنی اجرای این طرح جدید پتروشیمی انجام شده است. در شرایط فعلی، مراحل نقشه‌برداری خاتمه یافته و برنده مناقصه جاده حراستی و عملیات فنس‌کشی مشخص شده است؛ همچنین مناقصه آماده‌سازی و تسطیح زمین، احداث مسیر و جاده‌های ورودی و خروجی این طرح در حال انجام است.

لازم به ذکر است که دوم اسفند ماه جاری با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملیات احداث مجتمع پتروشیمی کیمیا نیز در اندیمشک آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز