مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک در گفت وگو با برنا بیان کرد:

خسارت ۴۶ میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی اندیمشک

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۴:۲۶:۵۴
کد خبر: ۸۲۷۸۲۸
خسارت ۴۶ میلیارد ریالی  سیلاب به بخش کشاورزی اندیمشک
مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک از خسارت ۴۶ میلیارد ریالی کشاورزی بر اثر وقوع سیلاب خبر داد.

 سید هدایت موسوی مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار برنا با اعلام این خبر اظهار کرد: بیشترین خسارت در بخش های الوار گرمسیری و مرکزی به مزارع گندم و کلزا وارد شده و برخی مزارع تا 40 درصد آسیب دیده اند.

او گفت: سیلاب و بارندگی اخیر خسارات جدی به تاسیسات، زیرساخت ها و محصولات کشاورزی بخش های مرکزی و الوار گرمسیری اندیمشک وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به حجم خسارات وارده افزود: طی بارندگی های چند روز اخیر دو هزار و ۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی که زیر کشت محصول گندم و کلزا اندیمشک بودند، خسارت دیده که در مجموع 40 درصد گندم آبی، 30 درصد گندم دیم، 40 درصد کلزای آبی و 30 درصد کلزای دیم خسارت دیده اند.

هدایت موسوی با بیان اینکه خسارت بخش دام و طیور خسارتی قابل توجه است، بیان کرد: در این سیلاب، پنج هزار قطعه ماهی گرمابی و 120 راس دام سبک تلف شده است.

او با اشاره به مبالغ خسارت های وارده  به بخش دام و طیور اضافه کرد: بر اساس برآورد های اولیه  خسارت ناشی از سیلاب  به دام سبک دو هزار و ۱۶۰ میلیون ریال و آبزیان پرورشی یک هزار و ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.

موسوی در پایان با بیان اینکه ۵۶ هزار هکتار از اراضی اندیمشک قابل کشت است، گفت: میزان تولیدات کشاورزی اندیمشک در شرایط مناسب آب و هوایی سالانه 600 هزار تن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز