رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور مطرح کرد:

نقش پررنگ جوانان هلال احمر در حمایت های اجتماعی/ اعزام تیم های جوانان دیگر استان ها به خوزستان

۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۱۴:۱۸:۴۸
کد خبر: ۸۳۳۱۳۴
نقش پررنگ جوانان هلال احمر در حمایت های اجتماعی/ اعزام تیم های جوانان دیگر استان ها به خوزستان
شهاب الدین صابونچی از نقش پررنگ جوانان این جمعیت در امداد رسانی و حمایت های روانی اجتماعی خبر داد.

شهاب الدین صابونچی رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز، اظهار کرد: وظیفه اصلی جمعیت هلال احمر در مرحله اول نجات جان شهروندان است.

 او گفت: پس از امداد و نجات، اولویت هلال بر حمایت های اجتماعی و روانی است.

 رییس سازمان جوانان هلال احمر کشور، با اشاره به سیلاب اخیر و وضعیت پیچیده اش در کشور افزود: در سیل ابتدای سال که در استان گلستان به وقوع پیوست، در ابتدا با ظرفیت های درون استانی و سپس با کمک دیگر مناطق امدادرسانی صورت گرفت.

صابونچی اضافه کرد: در این خصوص از جوانان در بخش های مختلف استفاده شده که یکی از آن بخش ها، تربیت و آموزش نیرو و دیگری در بخش امداد نجات می باشد.

او با اشاره به فعالیت جوانان هلال در دیگر حوزه ها بیان کرد: جوانان در بخش پشتیبانی مانند جمع آوری اقلام و بسته بندی مشارکت فعال دارند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال کشور با بیان اینکه اعضای جوانان در بخش های اجتماعی فعالیت گسترده‌ای دارند ادامه داد: اعضای جوانان هلال احمر در قالب تیم های سحر و مرتبط با بخش روانشناسی در کمپ‌ها حضور یافته و به خدمت رسانی می پردازند.

صابونچی با آسیب پذیر دانستن کودکان در بحران ها، توضیح داد: جمعیت دانشجویی و جوان هلال توجه ویژه‌ای به بخش کودک و نوجوان داشته و با اجرای برنامه‌های مناسب سعی در ایجاد آرامش روانی در کودکان کرده اند.

 او افزود: در این مسیر هلال احمر با دستگاه هایی نظیر کانون پرورش فکری، سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه های فعال در این زمینه فعالیت داشته تا از موازی‌کاری جلوگیری شود.

 صابونچی تصریح کرد: همچنین جمعیت جوانان هلال در قالب تیم های سحر در کمپ‌ها فعال شده و در تلطیف فضای اسکان و وضعیت روحی اسکان یافتگان نقش پر رنگ و مهمی ایفا می‌کند.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال کشور با اشاره به اعزام نیروهای هلال از استان‌های معین به خوزستان بیان کرد: تیم‌های جوانان هلال احمر استان‌های کرمان، البرز، تهران و فارس با برنامه زمان بندی منظم در حال اعزام نیرو به خوزستان هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز