مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان مطرح کرد:

اعزام بیش از ۱۰ تیم مشاوره برای ارایه خدمات اجتماعی به سیل زدگان

۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۰۸:۴۹:۱۲
کد خبر: ۸۳۳۱۶۶
اعزام بیش از ۱۰ تیم مشاوره برای ارایه خدمات اجتماعی به سیل زدگان
محمد تقی زاده از اعزام ده ها تیم مشاوره ای فرهنگیان برای ارایه خدمات اجتماعی و مشاوره ای به مردم مناطق سیل زده خوزستان خبر داد.

محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و ‌پرورش خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی، متنوع و روحیه بخش در ستادهای اسکان اضطراری و ساماندهی و اجرای برنامه های متفاوت ویژه کودکان توسط روانشناسان و همکاران مشاور ما در آموزش و‌ پرورش استان از این برنامه های حمایتی است که توسط حوزه مشاوره آموزش و پرورش خوزستان برای خانواده های سیل زده برنامه ریزی شده است.

او گفت: در عین حال آموزش حمایت های روانی و اجتماعی در زمان حوادث و بلایای  طبیعی و مداخلات روانی عاطفی برای خانواده های سیل زده، همچنین اجرای کارگاه مداخله در بحران و توانمند سازی روانی و عاطفی ویژه 200 مدیر  مدرسه از دیگر برنامه هایی است که طی روزهای گذشته توسط تیم های مشاوره ای آموزش و پرورش خوزستان در  بخشی از مناطق سیل زده اجرا شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه این تیم های مشاوره ای طی ده روز گذشته به صورت گسترده در مناطق و ستادهای اسکان اضطراری سیل زدگان خدمات مشاوره ای ارایه کردند، بیان کرد: تقویت روحیه  شادابی، امید، تاب آوری، همدلی، کنترل خشم و ایجاد آرامش از اهدافی است که این تیم های مشاوره ای در مناطق سیل زده دنبال می کنند.

تقی زاده در پایان یادآور شد: تا کنون خانواده های سیل زده شهرهای اهواز، کارون، هویزه، حمیدیه، الهایی، شوش، شاور، دزفول، این خدمات مشاوره ای را دریافت کرده اند.

لازم به ذکر است که پیش از این مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفته بود: تعداد دانش آموزان ۱۴ شهرستان سیل زده استان ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ نفر است و ۸۵ مدرسه تخریب و ۱۶۰ مدرسه هم تاکنون آسیب دیده اند. همچنین ۲۰۷ مدرسه، اردوگاه و یک سالن ورزشی در اختیار سیل زدگان قرار گرفته و ۱۴ هزار نفر هم در مناطق امن در مدارس اسکان پیدا کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز