استاندار خوزستان در خصوص آخرین وضعیت اهواز بیان کرد:

ظرف ۴۸ ساعت آب در مسیر اهواز را به کارون و هورالعظیم هدایت کردیم/تهدید هنوز پا برجاست/امنیت مناطق تخلیه شد تامین است

۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۱۸:۴۴:۳۰
کد خبر: ۸۳۳۲۳۳
ظرف ۴۸ ساعت آب در مسیر اهواز را به کارون و هورالعظیم هدایت کردیم/تهدید هنوز پا برجاست/امنیت مناطق تخلیه شد تامین است
غلامرضا شریعتی گفت: امنیت منطقه کیانشهر بیشتر شده است اما همچنان حالت آماده باش برقرار است همچنین در خصوص پنج منطقه‌ای که اعلام کردیم تخلیه شوند هم وضعیت بهبود پیدا کرده با این وجود تهدید هنوز پا بر جاست.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز جمعه 23 فروردین ماه در خصوص آخرین وضعیت شهر اهواز اظهار کرد: به علت بالا رفتن خروجی آب دز و کرخه از 10 روز گذشته شرایطی پیش آمد که کرخه و دز به هم پیوستند و یک جریان آب جاری به سمت اهواز در دو طرف بزرگ راه اهواز اندیمشک ایجاد کردند.

او گفت: پس از آنکه با این مسئله مواجه شدیم لازم بود طراحی و برنامه‌ریزی جدیدی برای کنترل این مورد داشته باشیم و تصمیم گرفتیم با وجود داشتن کانال سلمان و شهید چمران و دیگر کانال ها مقداری از آب را به سمت رودخانه کارون و مقداری هم به سمت تالاب هورالعظیم اهواز هدایت کنیم.

شریعتی ادامه داد: هدایت این حجم از آب کار بسیار سخت و بزرگی بود و با سیل بندهایی که روی کانال ایجاد شد تلاش کردیم ظرف 48 ساعت این کار انجام شود و خوشبختانه تا الان جواب داده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: یک مشکل جزیی در کانال چمران به سلمان و تالاب هورالعظیم ایجاد شد که در حال رفع آن هستیم؛ فکر می کنم ظرف مدت ۸ تا ۱۰ روز آینده آب ورودی سبک خواهد شد و پس از آن برای بستن مسیرهای ورودی  اقدامات لازم  را انجام می دهیم.

او با اشاره به اینکه منطقه کیانشهر هنوز در حالت آماده باش است، توضیح داد: در تلاش هستیم آب به پنج منطقه ای که در اهواز اعلام تخلیه شده، وارد نشود، و از  جوانان این مناطق خواستیم ما را در این زمینه کمک کنند که خوشبختانه این مسئله در حال انجام است.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: مناطق تخلیه شده از لحاط امنیتی مشکلی ندارند و بر نیروهای امنیتی هم اضافه شده، در موضوع نفوذ آب تهدید هنوز پا بر جاست زیرا حفظ جان شهروندان و احتیاط در این زمینه شرط عقل است و ما نمی‌خواهیم تصمیمی بگیریم که ریسک تلفات انسانی داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز