مدیر عامل سد و نیروگاه دز اندیمشک بیان کرد:

مهار ۱۸ سیلاب در خوزستان/ دیگر شاهد سیلابی مشابه سیلاب ۱۳ فروردین نخواهیم بود

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۴:۱۴:۵۲
کد خبر: ۸۳۵۸۴۶
مهار ۱۸ سیلاب در خوزستان/ دیگر شاهد سیلابی مشابه سیلاب ۱۳ فروردین نخواهیم بود
مدیر عامل سد و نیروگاه دز اندیمشک با توجه به میانگین آورد ۳۵ تا ۴۰ میلیارد مترمکعبی در سال به سدهای خوزستان از مهار ۱۸ سیلاب در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، سعید رئوفی نسب مدیر عامل سد و نیروگاه دز، ظهر امروز ۲۹ فروردین ماه در نشست شورای اداری اندیمشک، اظهار کرد: تراز کنونی آب در مخزن سد دز اندیمشک نرمال و مطلوب بوده و قطعا  دیگر شاهد سیلابی مشابه ۱۳ فروردین ماه جاری نخواهیم بود.

او با اشاره به میانگین سالانه آورد آب به سدهای خوزستان گفت: ۳۵ تا ۴۰ میلیارد متر مکعب به صورت معمول آب به سد ها ریخته و پیش‌بینی می‌شود میزان آوردها به استان خوزستان در پایان سال آبی به بیش از ۸۰ میلیارد متر مکعب برسد.

مدیر عامل سد و نیروگاه دز اندیمشک با بیان اینکه مدیران سد به تنهایی در ارتباط با رهاسازی و ذخیره آب در سدها تصمیم‌ گیرنده نبوده، افزود: میزان دبی خروجی از سدها با یک تیم تخصصی از سازمان آب‌ و برق خوزستان ارزیابی و میزان خروجی سدها به صورت مکتوب برای مدیران سد ارسال می‌شود.

 سعید رئوفی نسب سازه سد دز را پایدار دانست و اضافه کرد: در حوزه سد دز با توجه به تنش‌ بالا به علت سیلاب‌های اخیر هیچ‌گونه خللی و یا رفتار غیرعادی از سد دز مشاهده نشده و این سد با پایداری کامل آماده مهار سیلاب ها، ذخیره و مدیریت منابع آبی در این حوزه می باشد.

او با بیان اینکه ظرفیت و توان ذخیره سازی در سد دز در حال حاضر ۳۲۰ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: با توجه به حجم آب دخیره شده و تراز مناسب قطعا دیگر شاهد سیلابی مشابه ۱۳ فروردین ماه جاری نخواهیم بود.

مدیر عامل سد و نیروگاه دز با اشاره به اینکه در این مدت با ارتباط با خبرگزاری‌ها و صحبت‌های صادقانه به دنبال رفع نگرانی شهروندان بوده‌ایم، بیان کرد: متاسفانه برخی با ایجاد شایعات اسباب نگرانی ایجاد کرده که با استفاده از ظرفیت رسانه ها این نگرانی‌ها را رفع کردیم.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز