وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور اهواز آبادان بیان کرد:

هنوز به مرحله بازسازی راه ها در خوزستان نرسیده ایم/منتظر عقب نشینی سیلاب هستیم/تعیین خسارات سیل در خوزستان هنوز ممکن نیست

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۰۹:۰۴:۱۸
کد خبر: ۸۳۶۶۷۱
هنوز به مرحله بازسازی راه ها در خوزستان نرسیده ایم/منتظر عقب نشینی سیلاب هستیم/تعیین خسارات سیل در خوزستان هنوز ممکن نیست
وزیر راه وشهرسازی گفت: انتظار می رود بازسازی منازل تخریب شده و آسیب دیده توسط بنیاد مسکن سریع‌تر آغاز شود و در بخش راه ها نیز اقدامات لازم بر اساس برنامه زمان بندی شده صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از جاده مسدود شده اهواز - آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارزیابی و پرداخت خسارت وارده شده به مزارع و منازل شهری و روستایی خوزستان از برنامه‌های مهم ما در شرایط کنونی است.

او گفت: هدایت آب از جاده های در معرض سیلاب در خوزستان به سمت تالاب‌ها، رودخانه های بزرگ و خلیج فارس از دیگر اولویت ها برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در خوزستان هنوز به مرحله بازسازی راه ها وارد نشده‌ایم چرا که تا آب فروکش نکند نمی‌توانیم اقدامی در این خصوص انجام دهیم.

اسلامی ادامه داد: جاده اهواز - آبادان اکنون به صورت کامل زیر آب رفته و همکاران ما سعی دارند با 400 دستگاه و ماشین آلات سبک و سنگین با هماهنگی ستاد مدیریت بحران خوزستان، مسیر آب را از این محل منحرف کنند.

او بیان کرد: برای بازسازی منازل شهری و روستایی و کمک معیشتی استان های سیل زده اعتبارات لازم پیش بینی شده اما در خوزستان که هنوز در متن سیل قرار داریم نمی توانیم به صورت دقیق میزان خسارت ها و اعتبارات را پیش بینی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اولویت نخست ما بر اساس تصمیمی که در دولت اتخاذ شده حفظ جان مردم و ایمن سازی راه ها در استان خوزستان است.

اسلامی گفت: در سایر استان هایی که در معرض سیل قرار گرفتند، بازسازی آغاز شده و جاده خرم آباد - معمولان- پلدختر که حدود 40 کیلومتر آسیب جدی دیده در دست بازسازی قرار دارد.

او افزود: اکنون 10 پل بزرگ در استان های لرستان و ایلام در حال حمل و نصب است تا مشکلات تردد مردم بر طرف شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای جاده‌هایی که در خوزستان مسدود شده مسیرهای جایگزین پیش‌بینی شده است.

اسلامی تصریح کرد: انتظار می رود بازسازی منازل تخریب شده و آسیب دیده توسط بنیاد مسکن سریع‌تر آغاز شود و در بخش راه ها نیز اقدامات لازم بر اساس برنامه زمان بندی شده صورت گیرد.

او گفت: مردم خوزستان غیرتمندانه در کنار دستگاه های دولتی برای مهار سیلاب تلاش کردند و امید است با کاهش حجم آب بتوانیم اقدامات اولیه برای برآورد خسارت ها و نحوه بازسازی جاده های این استان را در دستور کار قرار دهیم.

اسلامی در پایان افزود: تخلیه مکان هایی که ایمن سازی آنها میسر نبوده برای حفظ‌ جان مردم در دستور کار قرار گرفته که در بسیاری از نقاط خوزستان این اقدام انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز