مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:

بهره مندی ۲۵۰ هزار سیل زده از خدمات امدادی هلال‌احمر خوزستان

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۳:۳۸:۵۲
کد خبر: ۸۳۸۱۳۹
بهره مندی ۲۵۰ هزار سیل زده از خدمات امدادی هلال‌احمر خوزستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بیش از 45 هزار نفر خانوار سیل زده با جمعیت 250 هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر استان از 4 فروردین تا 3 اردیبهشت‌ ماه بهره مند شدند.

علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: از چهارم فروردین تا سوم اردیبهشت‌ماه سال جاری  به 45 هزار خانوار سیل زده امداد رسانی شد.

او با بیان این که جمعیت این خانوارها 250 هزار نفر است، گفت: همچنین به 6 هزار و 679 نفر امدادرسانی شد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان افزود: 120 روستا دچار آبگرفتگی شدند و 274 روستا به صورت کلی و جزیی تخلیه شدند.

خدادادی افزود: از چهارم فروردین تا سوم اردیبهشت، شهرستان های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون و حمیدیه متاثر از سیل شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: در برخی از شهرستان ها، سیل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد.

خدادادی یادآور شد: مناطقی از شهرستان های شوشتر، اهواز، دشت آزادگان، شوش، باوی، حمیدیه، کارون و شادگان هنوز متاثر از سیلاب اند.

او ادامه داد: 15 دستگاه خودرو از سیلاب رهاسازی شدند و یک هزار و  37 امدادگر در قالب 218 تیم امدادی در عملیات امدادرسانی در سیلاب حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان درباره نوع و تعداد خودروهای بکار گرفته شده در امداد رسانی، گفت: 24 دستگاه آمبولانس، 76 خودروی پشتیبانی، 11 دستگاه کامیون، هفت دستگاه تریلی، 6 دستگاه مینی بوس، 22 فروند قایق، هفت فروند بالگرد و یک خودروی نجات، 9 دستگاه پمپ آب و هشت دستگاه موتور برق در عملیات امدادرسانی در سیلاب مورد استفاده قرار گرفت.

خدادادی افزود: اقلام امدادی توزیع شده شامل بیست و شش هزار و 891 دستگاه چادر امدادی، چهل و نه هزار و 233 تخته پتو، بیست و نه هزار و 888 متر مربع موکت، 833 شعله والور، هفده هزار و 326 کیلوگرم نایلون پوششی، هشتاد هزار و 606 بسته غذایی 72 ساعته و یک ماهه، یکصدو شصت و پنج هزار و 58 قوطی کنسروجات، نود و دو هزار و 187 کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکرو خرما،یک میلیون و پنجاه و هفت هزار و 587 قرص نان و دویست و پنجاه و شش هزار و  154 بطری بزرگ آب معدنی، شانزده هزار و 700 عدد گونی، شصت هزار و 593 بسته بسکویت، هفتصد و شصت ونه هزار و 127 وعده غذای گرم، سه هزار و 769 قوطی شیرخشک، چهار هزار و 918 عدل البسه، چهل و پنج هزار و 431 ست بهداشتی زنان و کودکان، پانزده هزار و 424 بطری مایع ظرفشویی و دستشویی، سیزده هزار و 215 قالب صابون، هشت هزار و 283 قوطی پودر لباسشویی و 371 شعله فانوس بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز