مدیر کل بیمه سلامت خوزستان بیان کرد:

خطر بیماری های واگیردار پساسیل جدی است/خسارت بیش از ۵ میلیارد تومان به مراکز بهداشت روستایی خوزستان

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۳:۴۱:۰۲
کد خبر: ۸۴۶۵۲۰
خطر بیماری های واگیردار پساسیل جدی است/خسارت بیش از ۵ میلیارد تومان به مراکز بهداشت روستایی خوزستان
مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: با توجه به وضعیت سیلابی استان، بیماری وبا که در اردیبهشت و خردادماه خاص خوزستان است، شیوع پیدا می‌کند که متاسفانه مستقیما کودکان را نشانه می‌ گیرد.

علی خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در اهواز با اشاره به خدمات بیمه سلامت خوزستان به سیل زدگان، اظهار کرد: پس از هشدار سیل به دلیل اینکه بیشتر بیمه‌شدگان روستایی تحت پوشش بیمه سلامت هستند و تقریبا یک‌ میلیون و 350 هزار نفر بیمه‌ شده روستایی در خوزستان داریم، پیشبینی کردیم که احتمال ایجاد بحران برای خدمات‌دهی به روستاییان ایجاد خواهد شد.

او گفت: بر این اساس احتمال داده شد که ممکن است در سیل کارت ملی و دفترچه بیمه افراد مفقود شود لذا در یک تصمیم استانی با ارایه شماره ملی برای دریافت خدمات درمانی موافقت شد اما در چند روز نخست متوجه شدیم برخی افراد شماره کارت ملی خود را نیز فراموش کرده‌اند که در تصمیم بعدی فقط با نام و نام خانوادگی و نام پدر خدمات درمانی ارایه شد تا از یک بحران درمانی در سیل جلوگیری شود.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان افزود: برآورد خسارت مراکز بهداشتی درمانی روستایی انجام‌شده و بیمه سلامت متعهد به پرداخت خسارت‌ها و ساخت دوباره آن‌ها است.

خسروی گفت: برآورد ما بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، در اهواز پنج مرکز به میزان یک میلیارد و 250 میلیون تومان، در آبادان 21 خانه بهداشت به میزان 630 میلیون تومان، در شوشتر 10 خانه بهداشت به میزان دو میلیارد و 200 میلیون تومان و در دزفول هشت خانه بهداشت به میزان یک میلیارد و 332 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

او با بیان اینکه پیش‌ از این نیز گفته بودم که باید آینده‌پژوهی نسبت به پساسیل انجام شود، تصریح کرد: پس از حوادث طبیعی همواره این نگرانی وجود دارد که یک بیماری به‌طور خاص اپیدمی شده و ایجاد بحران کند.

مدیر کل بیمه سلامت اضافه کرد: بسیاری از افراد در سیل به کمک آمدند اما پس‌ از اینکه سیل فروکش کرد از استان رفتند و ما ماندیم و سیل‌زدگانی که خانه و زندگی خود را از دست‌ داده‌اند.

خسروی با اشاره به اینکه با توجه به گرمای استان، پساسیل سختی در پیش رو است، توضیح داد: یکی از عوامل گسترش بیماری‌ها، دادن غذای گرم به سیل‌زدگانی است که خارج از کمپ‌ها زندگی کرده و به سیستم‌های خنک‌کننده و سرمایشی دسترسی ندارند چرا که غذای گرم به دلیل وجود هوای گرم و رطوبت سریعا فاسد شده و شیوع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

او بیان کرد: نباید در حوادث کار احساسی کرد بلکه باید مسایل بهداشتی را به‌ صورت علمی پیش برد.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پیشنهاد شده بود به‌ جای غذای گرم، غذای کنسروی داده شود اما همان موقع عده‌ای از این حرف ناراحت شدند.

خسروی افزود: در صورت ادامه این روند، امکان بیماری میکروبی و وبا بسیار است که متاسفانه مستقیما کودکان را نشانه می‌ گیرد.

او بیان کرد: مردم ما دوست داشتند با احساسات پاکی که دارند به مردم سیل‌زده خدمت کنند اما ما مجبوریم هشدارها را اعلام کنیم چون متولی سلامت استان هستیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان اضافه کرد: در صورتی‌ که بهداشت رعایت نشود بیماری وبا که در اردیبهشت و خردادماه خاص استان خوزستان است، شیوع پیدا می‌کند و اگر فراگیر شد کنترل کردن آن بسیار سخت می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز