مدیر محیط زیست بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد:

فشار خون را جدی بگیریم/غربالگری ۲۷۰ هزار نفر در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان+ببینید

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۱۵:۵۸:۳۱
کد خبر: ۸۵۰۵۲۸
فشار خون را جدی بگیریم/غربالگری ۲۷۰ هزار نفر در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان+ببینید
مدیر محیط زیست بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در راستای اجرای کمپین بزرگ بسیج ملی فشار خون، از ۲۷ اردیبهشت تا روز عید سعید فطر، پویش اطلاع رسانی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

دکتر سید مهدی موسوی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اشاره به اهمیت شناخت بیماری فشار خون و در راستای اجرای کمپین بزرگ بسیج ملی فشار خون که به ریاست وزیر بهداشت، به عنوان رییس شورای راهبری و دستور رییس جمهور به تمام دستگاه ها برای همکاری با آن تشکیل شده، اظهار کرد: با توجه به اینکه فشار خون بالا عامل ایجاد بیماری های مهلکی می تواند باشد؛ پویش اطلاع رسانی در خصوص طرح مذکور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید آن را جدی بگیریم.

او گفت: جامعه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان، حدود ۲۷۰ هزار نفر خواهند بود و غربالگری شهروندان به طور جدی از ۱۷ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیر ماه ادامه دارد.

مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند؛ حمله قبلی، سکته مغزی، بیماری های کلیوی، مشکلات بینایی و بسیاری بیماری های دیگر را از جمله عواقب فشار خون بالا برشمرد و افزود: اضافه وزن، سیگار، کم تحرکی، مصرف نمک بالا و سابقه پرفشاری خون در خانواده از عمده دلایل ابتلا به این بیماری است که افراد باید بدان توجه داشته باشند.

موسوی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح با شعار"فشار خون# بدانیم و اقدام کنیم" که قرار است افراد ۳۰ تا ۷۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی در هر سنی را غربالگری کند؛ آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص فشار خون و بیماری های ناشی از آن است.

مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند در پایان تصریح کرد: از تاریخ هفدهم خرداد ماه جاری نیز در محل سازمان منطقه آزاد اروند پایگاهی برای اندازه گیری فشار خون و غربالگری پرسنل و ارباب رجوع این سازمان در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است از ۲۷ اردیبهشت تا روز عید سعید فطر پویش اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشار خون در سراسر کشور انجام و از عید سعید فطر تا ۱۵ تیر این طرح عملا اجرایی خواهد شد؛ همچنین هفتم مهر ماه همزمان با روز جهانی قلب نیز گزارش نهایی این کمپین اطلاع رسانی عمومی می شود.

همچنین طبق شواهد موجود؛ نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود مطلع نبوده و حدود ۳۰درصد مردم ایران نیز از این بیماری رنج می‌برند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز