مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور خبر داد:

خرید تضمینی گندم خوزستان به مرز ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تُن رسید

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۴:۳۴:۱۷
کد خبر: ۸۵۴۳۱۱
خرید تضمینی گندم خوزستان به مرز ۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تُن رسید
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خوزستانی به یک میلیون و 280 هزار تن نزدیک می شود.

خدارحم امیری زاده امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار برنا در اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد:  مجموع خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خوزستانی از یک میلیون و 270 هزار تن فراتر رفت.

او گفت: گندم های خریداری شده در قالب بیش از 175 هزار محموله بوده که با وجود حجم بالای محموله ها در این بازه زمانی کم، ولی خوشبختانه جریان خرید تا کنون به صورت کاملا  پیوسته بدون مشکل ادامه دارد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور تصریح کرد: حاصل دسترنج کشاورزان گندم کار خوزستانی یکی از مرغوب ترین نمونه های کشور و در برخی نمونه ها به دلیل میزان کافی پروتئین، گلوتن و سایر مختصات کیفی قابل رقابت با کشور های صاحب نام است.

امیری زاده مراحل کاشت تا برداشت را چرخه ای پر اهمیت و تاثیر گذار در افزایش راندمان کیفی و کمی گندم دانست و افزود: حاصل اندیشه و تجارب تلاشگران در این عرصه است که در نهایت موجب تولید یک محصول کیفی ناب شده که  توانسته به یکی دیگر  از تولیدات  افتخار آمیز این استان در کشور تبدیل شود.

او با اشاره به همکاری های صورت گرفته در خصوص خرید تضمینی گندم در استان بیان کرد:  در طول فرآیند خرید تضمینی گندم مازاد برمصرف کشاورزان، به دلیل سرازیر شدن حجم بالایی از محموله ها همچنین ضرورت تسهیل و تکریم کشاورزان در تخلیه و تسریع در پرداخت وجه آنان از سازمان تعاون روستایی به صورت مباشر استفاده می شود.

امیری زاده در پایان خاطر نشان کرد: پراکندگی مراکز و تجربه کافی در مشارکت خرید گندم از دلایل موجه برای همکاری با سازمان تعاون روستایی است و این  همکاری به صورت موقت و فقط در زمان خرید تضمینی گندم و کلزا صورت می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز