استاندار خوزستان بیان کرد:

بیانات رهبری در موضوع سیل‌زدگان وظیفه ما را سنگین تر کرد/ هیچ سیل‌زده‌ای زیر گرمای طاقت فرسا زندگی نمی‌کند/ لزوم تخلیه آب از ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی در ۱۵ روز آینده

۱۳۹۸/۰۳/۱۶ - ۱۴:۲۶:۵۸
کد خبر: ۸۵۴۸۴۳
بیانات رهبری در موضوع سیل‌زدگان وظیفه ما را سنگین تر کرد/ هیچ سیل‌زده‌ای زیر گرمای طاقت فرسا زندگی نمی‌کند/ لزوم تخلیه آب از ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی در ۱۵ روز آینده
استاندار خوزستان گفت: خاطر مقام معظم رهبری از این بابت آسوده باشد که هیچ روستایی زیر گرمای طاقت فرسا زندگی نمی کند و امکانات زندگی با تجهیزات سرمایشی برای همه سیل زدگان فراهم شده است، تا اسکان دایم برای آنها نیز آماده شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در پایان نشستی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای بازسازی مناطق سیل زده که در استانداری خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: ما به صورت هفتگی جلسات قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده را برگزار کرده‌ایم و کمیته های آن هم به صورت مرتب در حال برگزاری است و اقدامات لازم در حال پیگیری است و خوشبختانه کارها به صورت روتین، منظم و برنامه ریزی شده در حال انجام است.

استاندار خوزستان گفت: در خطبه‌های نماز عید فط،ر مقام معظم رهبری مطالبی را در رابطه با فراموش نکردن سیل زدگان و توجه به آن ها بیان داشتند. البته توجه دائم و ویژه در استان خوزستان بوده است و مرتب مسوولین مختلف از مناطق سیل زده بازدید داشتند از جمله اینکه معاون عمرانی استانداری روز گذشته از روستای مگران سه بازدید نمودند. همچنین مدیر کل اقتصادی استانداری و سایر مسوولان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند و گزارش می‌دهند و بنده نیز بنا به ضرورت به صورت متناوب و مرتب بازدید هایی را انجام می دهم، اما نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند نشان از دغدغه ذهنی ایشان در رابطه با مناطق سیل زده و خصوصا خوزستان؛ با توجه به شرایط اقلیمی و گرمای طاقت فرسای آن بود و این بیانات وظیفه ما را سنگین تر می کند.  

شریعتی افزود: عمده سیل زدگان خوشبختانه به روستاهای خود بازگشته اند و تنها دو روستای مگران سه و حَمدان سلیجه همچنان مشکلاتی دارند؛ علیرغم اینکه اعتبار معیشتی که دولت تصویب کرده در اختیار آنها قرار گرفته است اما مسوولان استانی با بررسی و برآورد مسایل مختلف به این نتیجه رسیدند که باید حتما برای این افراد کار بیشتری انجام شود و با بررسی های انجام شده تصمیم گرفتیم که کانکس همراه با وسایل سرمایشی تهیه شود و در اختیار اهالی این دو روستا قرار گیرد.

مقام عالی دولت در خوزستان بیان کرد: تعدادی از کانکس ها توسط خیرین و نیکوکاران تهیه شد و تعدادی هم توسط ما تامین شد و بیش از ۱۶۰ کولرگازی هم فراهم شد و در اختیار آنها قرار گرفت. خوشبختانه از ۱۰ روز گذشته همه سیل زدگان در کانکس های کولر دار زندگی می کنند.

او ادامه داد: پکیج های حمایتی هم توسط ستاد اجرایی فرمان تامین شد و در اختیار آنها قرار گرفت که شامل یخچال، فرش، پتو، گاز سه شعله، سرویس تفلون، سرویس ملامین و کمک های فرهنگی است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما سیل زدگانی که در گرمای طاقت فرسا در چادر زندگی کنند، نداریم و فقط 12 خانوار از روستای صفحه دو هستند که به علت احشامی که دارند مردان خانوار در چادر زندگی می کنند. البته روستای آنها آماده است و 41 خانوار این روستا به خانه های خود بازگشته اند و قرار شد فرمانداران این دوازده خانوار را همراه با احشام آنها به سمت روستای خود راهنمایی کنند و اگر دغدغه ای هم دارند آنها را رفع کنند تا مسیله خاصی از این بابت نداشته باشیم. لذا خاطر مقام معظم رهبری از این بابت آسوده باشد که هیچ روستایی زیر گرمای طاقت فرسا زندگی نمی کند و امکانات زندگی با تجهیزات سرمایشی برای همه سیل زدگان فراهم شده است، تا اسکان دایم برای آنها نیز آماده شود.

شریعتی گفت: برای زمین های کشاورزی یک عزم جدی در استان است؛ حدودا ۲۳ هزار هکتار هنوز زیر آب است و بقیه زمین ها از آب تخلیه شده است و امیدواریم ظرف ۱۵ روز آینده این ۲۳ هزار هکتار را هم از طریق ایجاد سیل بند و اقدامات لازم از زیر آب خارج کنیم و شرایط را برای کشت تابستانه مهیا کنیم تا انشاالله آنچه مورد رضایت خداوند تبارک و تعالی است و دغدغه مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم در این رابطه است را بتوانیم محقق کنیم.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: ما ظرف سه ماه آینده تعمیرات را به پایان می رسانیم و انشاالله تا پایان سال بازسازی نیز به اتمام خواهد رسید. با توجه به ذخایر آبی خوبی که داریم کشت تابستانه را با همه توان انجام خواهیم داد که در امنیت غذایی کشور کمک کنیم و آن را پایدار تر کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز