مدیر کل بیمه سلامت خوزستان بیان کرد:

نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۸ شهرستان خوزستان اجرا می‌شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۵:۳۰:۴۳
کد خبر: ۸۵۷۰۱۰
نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۸ شهرستان خوزستان اجرا می‌شود
مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در هشت شهرستان استان با جمعیت بالغ بر ۸۰۰ هزار بیمه شده و ۲۴۹ موسسه طرف قرار داد خبر داد.

 به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، صبح امروز ۲۱ خرداد با حضور مدیر کل بیمه سلامت خوزستان، معاون، روسای ستادی، مشاوران و روسای ادارات هشت شهرستان منتخب اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، جلسه هماهنگی در خصوص اهمیت و بستر سازی و چگونگی اجرای این طرح در سالن کنفرانس اداره کل بیمه سلامت خوزستان برگزار شد.

علی خسروی مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان هدف از اجرای این طرح را آسان‌سازی روند پذیرش بیماران، ارتقای خدمات به بیماران و جلوگیری از هدر رفت منابع و ایجاد پرونده الکترونیکی برای بیمار برشمرد و اظهار کرد: با اجرای این طرح دفترچه‌های کاغذی حذف شده و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی، تنها با ارایه کد ملی می‌توانند از خدمات الکترونیکی برخوردار شوند.

او گفت: اداره کل بیمه سلامت خوزستان به عنوان یکی از سازمان های بیمه گر در استان با اجرای پایلوت طرح نسخه نویسی الکترونیک در شهرستان حمیدیه به عنوان سازمان بیمه گر، پیشگام طرح تحول سلامت در راستای الکترونیک شدن بوده و با اجرای رسمی طرح در شهرستان حمیدیه با همکاری مرکز بهداشت، پزشکان، داروخانه ها، مسوولین و مردم پیشرفت نسبی خوبی به همراه داشته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان بیان کرد: صدور نسخه الکترونیک زیر ساخت مهمی برای تحول در نظام سلامت به‌شمار می‌رود و از مزایای این طرح منطقی صرفه جویی در مصرف دارو است به‌ طوری که اگر فردی دارویی دریافت کرده باشد، تا زمان مقرر اتمام داروها، امکان تجویز داروی جدید برای بیمار ممکن نمی‌شود و همین امر مانع از مصرف بی‌رویه داروها و صدمات جدی آن به مردم می‌شود.

خسروی تصریح کرد: در همین راستا طرح نسخه‌نویسی الکترونیک به‌ منظور استقرار نظام الکترونیک، حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی و صرفه‌جویی در زمان و کاغذ مصرفی در هشت شهرستان استان اجرا می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان خوزستان اضافه کرد: نرم‌افزار مورد استفاده برای نسخه‌نویسی الکترونیکی بسیار راحت و سبک بوده و از طرف دیگر قابلیت اتصال داده‌ها به سایر نرم‌افزارهای مشابه را دارد.

خسروی در پایان بیان کرد: این سامانه اطلاعات مربوط به هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد و از طرف دیگر اطلاعات مربوط به بیماران برای تمام پزشکان قابل رؤیت می‌شود و اگر بیماری طی چند روز به پزشکی مراجعه کرده باشد، سایر پزشکان از پذیرش تکراری و مجدد بیمار امتناع می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز